DAGENS SKIDÅKNING

Längdskidor, 1 tim 14 min

10,3 km.

Jag är väldigt glad att jag kom iväg, slöheten till trots. Det var dags att damma bort besvikelsen efter Stråkenloppet och läge att plocka fram det fina med skidåkningen igen. Idag kunde jag bara tänka på mammas ord och önskemål i julas, att det vore så smidigt att kunna åka skidor direkt hemifrån... för det var just vad jag gjorde. Bil-lös och sällskaps-lös behövde jag bara gå några hundra meter med skidor och stavar innan jag kunde börja åka. Häftigt!


Någon/några hade spårat i den härliga mjuka pudersnön genom folkparken, mitt i stan...

Lite trixigt att ta sig över ett par grusiga promenadvägar och skidorna togs av vid ett par tillfällen men sedan var jag framme vid en underbar syn av ett mycket större utbud av spår än jag vågat hoppats på.



Temperaturen hann sjunka några grader så runt minus tretton var det och det kändes bra. Jag hade förberett mig med extra vantar, en handvärmare, varm saft och två långärmade ylle-tröjor vilket räckte gott och väl.

Spåren var lite kärva och glidet dåligt men vad gjorde det när det var roligt att åka skidor! Utan press och med solen glittrandes i böljande mjuk orörd pudersnö!


Nu finns det hopp om vasan igen!

Kommentarer
Postat av: Malin

Härligt att åka skidor till spåret :) det ser härligt ut, jag får åxå lust att åka skidor igen!!!!

2010-01-31 @ 07:08:21
URL: http://motmaran.blogspot.com
Postat av: Ulrika

Skönt att höra att takterna är tillbaka! Om jag kunde gå ut och åka skidor utanför dörren skulle jag mycket väl kunna gå ut en sväng. Nu börjar jag dock bli trött på att åka tunnelbana/pendel/buss med skidorna så nöjer mig nog med en liten joggingtur idag.

2010-01-31 @ 10:28:41
URL: http://traningseffekt.blogspot.com
Postat av: Anki

Ser riktigt härligt ut! Här har det varit 18 minusgrader idag och 26 nu så jag har helt enkelt inte tagit mig ut på någon längdtur även om jag väldigt gärna hade velat..


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback