TRÄNING

OK, det blev inte totalvila trots att jag nu befinner mig i Sundsvall. Hittade till min stora lycka en lucka som dessutom matchade ett station/medel-pass på Friskis och Svettis. Tur att jag packat ner en uppsättning gymkläder.

Stationsträning, 90 min.

Uppvärmning i Friskis stil. Styrka i form av planka, armhävningar (30 st på raken brände vi av bara så där), situps, sidoplanka, benböj osv. 

Fyra stationer med vardera lösa viktplattor, gummiband, stång med vikter och en stepupbräda med hantlar. Sedan roterade vi massa varv och gjorde olika övningar varje gång med de olika vikterna/hjälpmedlen. 

Det gick att göra grymt tungt om man ville och jag tränade sida vid sida med en kille, några år äldre än jag, iklädd fotbollskläder som jag bestämde mig för att utmana (om än bara tyst i huvudet). Vi körde samma vikter på allt utan benböj, rodd och frivändningar där jag tog tyngre stång än honom. En liten inre seger för mig och mitt psyke.

Sedan mer styrka, hop och lek varvat med kombinationsövningar (typ dans, dans, benböjm upphopp, dans, dans) som brände bra i benen. Dessutom riktigt roligt att få röra sig lite till dansmusik med bra takt.


Kommentarer
Postat av: izza

Åh vad cool du är som går in och kör tyngre än honom!! :P

jag har aldrig testat stationspasset, men det kanske man skulle ta och göra!

2010-02-12 @ 08:41:04
URL: http://runrunner.wordpress.com
Postat av: Coyntha

Det låter jättekul med ett stationsträning pass!

Hoppas ni har jättekul i Sundsvall!

Kram

2010-02-12 @ 09:17:28
URL: http://www.coyntha.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback