HEMMAFIX

Det är så skönt att vara fokusera på skidåkning och inte stressa över att träna en massa annat. Det innebär mer fritid till mig och allmänt mindre jäkt.

På väg hem från jobbet blev jag helt otippat sugen på korv och makaroner som jag inte ätit på flera år. Efter en snabb inventering så hittade jag kycklingkorv i frysen och ett oöppnat makaronpaket längst inne i skafferiet så det var bara att sätta igång.

Men det blev ingen lyckad matlagning idag... Först brände jag löken och strax efter även korven. När jag skulle ta fram krossade tomater (som jag dock inte hittade men klarade mig utan) så lyckades jag tappa ut ett sockerkar från skafferiet och fick socker över halva köket. Makaronerna kokade samtidigt över och stuvningen blev klumpig och när pastan skulle ur durkslaget så satt det fast som en klump och hälften hamnade på spisen och brände fast i plattan.

Nästan konstigt att det smakade riktigt bra trots omständigheterna.




Kommentarer
Postat av: frida

Haha, vilken lyckad matlagning. Så länge det smakade bra så funkade det ju :).

2010-02-23 @ 19:41:41
URL: http://fridfullt.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback