LÅNGPASS

Längdskidor, 19 km

Efter två vilodagar med god mat, mys, besök av svärmor och julmarknad så kändes det kul med ett planerat långpass på söndagmorgonen.

Det är så skönt att det knappt går att misslyckas med ett träningspass - trots att jag var väldigt trött när jag klev upp. Det blir ändå en bra energiladdning innan man är färdig. Lägg till sol, snö, frostvit skog och skidspår så blir det idylliskt och precis så där bra som man drömmer om resten av året. Vi har fortfarande något för lite snö för att få perfekta spår men jag är glad om det inte går alltför fort i nedförsbackarna.

I nästan två timmar körde jag runt runt och det blev aldrig långtråkigt utan var bara kul. C:a 10 grader ute och perfekta kläder och riktigt bra skidor. Uppförsbackarna är mina favoriter i år också! Dessutom var det så där lagomt mycket folk i spåren. Kul att möta några här och där men inte så att det var trångt eller någon som var ivägen. Varm saft och energibar gav extra energi efter en dryg timme och det kändes som om jag kunde köra hur länge som helst...

Härlig skidglädje!







Kommentarer
Postat av: Anonym

Underbart!

Jag VILL så gärna lära mig åka längd, men jag kan ju inte ge mig ut själv!

2010-12-06 @ 08:36:20
URL: http://capturethismoment.shapemeup.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback