HELGEN SOM VAR

I helgen har jag haft besök och det har varit väldigt härligt på många sätt.

Lite träning hann vi med i fredags kväll annars har det varit relativt lugnt. Det blev dock lite väl sent eftersom middagen ännu inte intagits och när mörkret började skymma så tog krafterna slut och jag önskade gå sista biten.

Löpning/Gång, 53 min

7 km.

Det var c:a de fyra första kilometrarna som sprangs och sen blev det lite tyngre. Skön kvällsluft dock och mycket trevligt sällskap.

Mat


Resten av helgen har bestått till stor del av mat. Mycket gott och lyxigt känns det. Funderar så här i efterhand om jag har ett överdrivet matintag, lyxar för ofta eller om jag länger för mycket energi, pengar och tid åt att äta.

Nu ser det visserligen inte ut så här varje dag men nu har jag på gränsen till dåligt samvete efter denna helgen... Det började med tårta på jobbet i fredags och fortsatte med paella till middag och paj till efterrätt. Langos, kanelbulle och tomatrisotto med kyckling i lördags med lite godis och vin som avrundning. Idag har jag ätit både galette med svampstuvning och glass innan middagen med potatisgratäng och fläskfilé.



Smaskig galette med svampstuvning och grön sparris


Spansk-influerad pytt med saffransris, kyckling, serrano och chorizo.

Avrundade söndagskvällen med en hurtig power-walk i solnedgången. Mycket tankar som behövde luftas och trötta ben av stadsvandringar som behövde få jobba lite mer aktivt. 45 minuter med bra musik i öronen och jag kom hem med nya krafter och mer redo inför kommande vecka.

Kommentarer
Postat av: lina

Låter som en mysig helg!!

Maten ser väldigt god ut! Lyx!!



Vi har varit ute på rödkallen och hjälp till på ett kalas med lite servering, nu ikväll får vi äntligen sjunka ner i soffan med film och godis :-) Laddar för en ny vecka, höst schemat börjar på gymmet imorn så då blir det fullt upp med nya pass och ska instruera i core för första gången imorgon, nervöst pirr i magen.



Känns länge tills du kommer. vill ha dig här!!!!

saknar!!!!



KRAM!!!

2010-08-22 @ 22:30:03
URL: http://cyklingminpassion.blogspot.com
Postat av: sanna

Åh men vilken smaskig mat som har serverats i helgen :) Fast jag ska inte klaga! Åt en god köttmiddag i fredags och tacos igår :)



Ha ha, nej du har helt rätt. Jag är verkligen inte alls en person som brukar titta på sådant där. Men när jag låg sjuk i soffan gick det någon marathongrej med det på tv3 och jag var tvungen att ställa mig själv frågan om de är lyckligare än mig bara för att de lever i glamour. Svaret blev som sagt NEJ. För JAG skulle aldrig vilja leva så, jag är nöjd och lycklig med mitt liv som det är, även om det betyder att jag kanske har det lite mer knapert i plånboken när månaden närmar sig sitt slut!



Hoppas du får en fin kommande vecka! Kram

2010-08-22 @ 22:44:02
URL: http://capturethismoment.blogg.se/
Postat av: frida

Ha tänkt på er, att ni har haft en lika fin helg som mig :).



Angående maten så är det lätt att se helheten, hela veckan och alla gånger som man gottat sig, lätt att glömma, lätt att få ner men svårare att fixa till det efteråt. Men jag tycker du har balans och njuter rätt (som om man kunde göra det fel :)). Din löpning är ju toppen kompensation!

2010-08-23 @ 09:12:44
URL: http://fridfullt.blogspot.com
Postat av: Ulrika

Klart du ska njuta av all god mat! Det är ju liksom en av alla fördelar med träningen - att maten smakar bättre och att man slipper ta konsekvenserna av ett stort energiintag..

2010-08-23 @ 09:40:43
URL: http://traningseffekt.blogspot.com
Postat av: Ulrika

Oj vad maten ser god ut!

Håller med om att du ska njuta av maten istället för att låta den ge dig dåligt samvete. Jag får ganska ofta liknande tankar under helgerna när jag unnar mig lite extra gott att äta men som tur är så blir det ju bränsle inför kommande träningspass :)

2010-08-23 @ 16:52:08
URL: http://ullisanteckningar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback