DAGENS TRÄNING

Löpning, 12 min

2,1 km. Uppvärmning på löpbandet. Med fartökningar i de snabba låtarna. 2 x 3 min på 12,5 (fortfarande snällt löpband tror jag). Men det är kul att springa. Det ni.

X-fit, 30 min

Åh, idag var det så där som det ska vara. Nästan iaf. För det var grymt jobbigt, svetten sprutade bokstavligen.

Dagens upplägg, de flesta övningarna i 30 sek och tre varv:

Knäböj med stång 15 kg
Marklyft, samma stång
Omvänd finne med 5 kg, djupa bakåtböj på knä.

Rodd, stång 15 kg
Liggande, rygglyft/flygplan

Spring mot brädan (mountain climb)
Raka armlyft med 5 kg vikt

Mage, situps med 5 kg ovanför huvudet, små lyft
Mage, sneda lyft med box utan vila

Utfallssteg, explosiva med hopp (benen ville nästan vika sig här)
Armhävningar

Plankan 45 sek

Löpning, 15 min

Avslutade på löpbandet också. Hade springlust och den får jag ta till vara på. Benen ville först inte alls. De var tunga och helt stela efter främst knäböj och explosiva utfall men jag kämpade på. Lite mjukt i början och ökade sedan upp till 11,6 km/h (på ett mer riktigt löpband).

Kände någon typ av löparlycka, jag sprang!



Genomsvett!


...och glad!

Kommentarer
Postat av: sanna

Härligt pass! :)



Jag har ätit bra men träningen, huanemej. Först sjuk, sedan skadad, sedan sjuk och nu har jag vart skadad igen. Men hoppas på att komma igång ordentligt NU! Kickade igång försiktigt med powerwalk idag, foten (som vart problemet den senaste tiden) verkar hålla..peppar, peppar, ta i trä!



Och du, prova soppan, supergod och kryddstark! Man skulle nog kunna ha lite mer vätska i, nu blev den lite som en gryta men det tyckte jag var gott!

2010-08-02 @ 21:46:04
URL: http://capturethismoment.blogg.se/
Postat av: sanna

Och jag igen.. :P



Jag flyttar till en annan lägenhet här i Östersund bara. Lägra hyra och mysigare läge. Nu bor jag ju mitt i stan men jag föredrar lite mer gräs, skog och sjö runt omkring mig så nu bär det av 3,5 km ut från centrum. Tur det iaf, inte lika jobbigt projekt att flytta när det inte är så långt. Värre var det när jag flyttade från Gbg till Ösd!

2010-08-02 @ 21:47:42
URL: http://capturethismoment.blogg.se/
Postat av: Malin

Härligt! Man ser hur endorfinerna sprudlar i dig :)

2010-08-02 @ 22:15:37
URL: http://motmaran.blogspot.com
Postat av: lina

Åååh låter som ett grymt bra pass!!!!

Längtar tills vi får svettas ihop igen!

Väntar och längtar jag också till förändringar! :-)



vi måste komma på något kul mål?

jag har kört skidmaskinen senaste gångarna jag har varit på gymmet och jag har fastnat :-) grymt kul!



annika du får agera skidlärare i vinter!!!!



ser ut som ni haft en riktigt härlig helg!

mys med familjen på besök!

nu har vi bytt gäster! :-)



saknar dig!!!! massa kramar!!!



2010-08-02 @ 22:25:01
URL: http://cyklingminpassion.blogspot.com
Postat av: Helena

WOW - starkt att avsluta på löpbandet efter det passet! :) Heja dig!!!

2010-08-03 @ 06:43:42
URL: http://h-examino.blogspot.com
Postat av: Ulrika

bra gjort! Och löparlycka är inte dumt alls det. Särskilt inte för en som ska springa Tjurruset. ;-)

2010-08-03 @ 08:49:22
URL: http://traningseffekt.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback