"LÅNG"PASS

Tack vare Elin släpade jag mig upp denna lördagmorgon med ett långpass i sikte. Som jag har längtat och laddat. Trodde aldrig jag skulle tycka att löpning kunde vara något att se fram till på det här viset.

Löpning, 1 tim 24 min

12 km. Elin, som förövrigt är min närmaste och bästaste springidol, har kämpat hela året med löparklubben Tjalve och sprungit långpass mer eller mindre varje helg. Idag fick jag äran att springa hennes första varv (av två) på Vrinnevi-milen tillsammans med henne i mitt snigeltempo.

Tack vare henne och hennes förståelse och pepp så tog jag mig igenom hela spåret utan att stanna och med en ganska behaglig känsla även om min puls skvallrar om att detta är allt jag klarar idag. Skönt att kunna prata lite och tiden gick rätt fort och det blev aldrig outhärdligt. Sen joggade jag hemåt i c:a 2 km till.

Jag är nu ännu mer peppad att springa ännu mer och träna mig i form.


Före.  Efter: T.o.m. håret är helt härligt genomblött av svett


Tack fötterna, och resten av kroppen


Använde min Garmin för första gången på länge och fick en fin karta och annan statistik på köpet

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Superbra jobbat ju! Du gör mig extremt sugen på att springa! Idag är jag dock lite sliten från gårdagskvällen så får vänta till imorgon. Men då..

2010-08-07 @ 13:14:31
URL: http://traningseffekt.blogspot.com
Postat av: lina

Grymt bra jobbat!

Härligt att springa över milen! :-)

Vi får ta en löparrunda sen här i norr, har börjat fastna för det jag också.. tror det blir en tur ikväll för just nu är det klibbig och tung luft ute.



Ha en fin lördagkväll!!!



Massvis med kram!

2010-08-07 @ 15:30:51
URL: http://cyklingminpassion.blogspot.com
Postat av: Nina

Riktigt bra jobbat!

Och vad roligt att du kände dig peppad för fler rundor.

2010-08-07 @ 16:20:15
URL: http://niiina.blogg.se/
Postat av: Elin

Vad gullig du är! Men det gick ju jättebra och jag behövde ju inte pusha så mycket, du sprang ju på bra ändå! Det blir nog bra det här ska du se :-)

2010-08-07 @ 16:48:36
Postat av: Anki

Grymt bra jobbat! Vilken sträcka du fick till på en gång också, härligt!

Postat av: Erika

Grymt vännen! :)



Jag hade aldrig pallat att springa så länge!



2010-08-08 @ 09:28:17
Postat av: Katten

Coolt, jag brukar också springa i Vrinnevi när jag är hos min pojkvän i Norrköping. Har aldrig testat milspåret, var det ett bra spår eller ska man köra 5,5-spåret 2 ggr istället?

2010-08-10 @ 11:03:16
URL: http://stockholmkat.wordpress.com/
Postat av: frida

Bra!

Härligt att läsa om di löparglädje som börjar ticka fram. Ibland har jag såna mål på en runda, att just bara springa hela tiden. Kan vara lika svårt en dag på 5 km som en annan dag på det dubbla.

2010-08-10 @ 14:21:12
URL: http://fridfullt.blogspot.com
Postat av: Emelie

Bra jobbat tjejen, även om jag blir lite modstulen helt egoistsikt över att alla utom jag verkar kunna hitta den där löpglädjen. varenda bloggare springer och verkar älska det medan jag försöker traggla mig fram sedan två år och aldrig verkar hitta det där flytet, känslan av frihet och längtan ut i spåret som jag så förtvivlat vill. Men det kanske måste vara så att löpning inte KAN vara allas grej...Nog om mig, jag är verkligen glad för din skull att du hittat löpglädjen, gött!



Kramar Emelie

2010-08-11 @ 00:34:39
URL: http://greiddnos.blogspot.com
Postat av: Coyntha

SUper bra jobbat!!

VIsst är det kul att springa många kilometer??!!



Du är på gång nu!!

Vad är nästa lopp?



Kram på dig :)

2010-08-12 @ 10:46:42
URL: http://coyntha.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback