HÖST-FEELINGS

Det har känts bakvänt och konstigt att jag varit trött, less och omotiverad sista tiden. Hösten som jag vill påstå är min bästa årstid och brukar innebära att saker tar fart och att min kreativitet är på topp - men just nu försöker jag hitta mål, tänka framåt och konstruktivt men famlar i någon slags dimma. Kroppen känns därtill overkligt tung och stel och protesterar vid minsta ansträngning.

Så idag (mycket tack vare Ulrikas fina viloinlägg) så tryckte jag på paus och har haft en hel-njut-slappar-kväll och ägnat mig åt en gammal befriande syssla att måla och så en film och lite godis och te på det.

Och så tänkte jag testa både järntabletter och mer c-vitaminer och se om det hjälper.

Nu ska jag ramla i säng så att inte sömnen blir alltför lidande.


Paus hemma hos mig

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Åh vad glad jag blir att jag kunnat inspirera till lite vila. Tycker du gör helt rätt som lyssnar på kroppen när det känns sådär och hoppas du känner dig något piggare idag!

kram

2010-08-26 @ 10:08:13
URL: http://traningseffekt.blogspot.com
Postat av: Lisa

Hehe :) Kul att det träffade rätt, fick en liten känsla att det var nått sånt du funderat över! Och jag är ju inte sen att försöka få folk att testa kickboxning ;) Sjukt kul är det!



Angående träningen så är det ju en introduktionsgrupp, så man börjar ju inte direkt med hård sparring och sånt. Utan mera fysträning och teknikträning :) Man behöver nog inte ha egna handskar och sånt i början utan köper det lite längre fram, det brukar finnas att låna (om inte annat har jag kanske nått par du kan låna). Tandskydd kanske kan vara bra att ha, men det kostar typ 30-40kr och jag tror det finns att köpa av dem.

Det verkar som att de just nu bara har en introduktions-grupp och ingen fortsättningsgrupp (än) så jag ska nog köra med den också, har skickat ett mail och frågat.



Det är ju inte så långt kvar tills det börjar ju! Jag hoppas bara jag kan gå då, är ju Sthlm halvmara helgen innan och jag räknar med att jag kommer åf rätt mkt träningsvärk då ;)

2010-08-26 @ 10:14:31
URL: http://silverscreen.blogg.se/
Postat av: Lisa

Ja det är mera tjejer än vad man tror som tränar :) Jag tror det blir toppen! Ses den 13 september :D

2010-08-26 @ 10:45:10
URL: http://silverscreen.blogg.se/
Postat av: anki

Det är nog en invänjningsprocess det här med att acceptera att det plötsligt blir kallt, mörkt och ruggigt igen.. :/



Å så vill jag veta mera om dina planer att skida i Ylläs i vinter?! Det är ju min paradis på jorden! =)



Sen undrade du om några skidlopp. Finlands motsvarighet på Vasaloppet är ju Finlandia-loppet som går i Lahtis 26-27.2 och är 50km långt. Ett omtyckt 5-mils lopp här i mina trakter är Botniavasan som går en liten bit norr om Vasa (båt går ju mellan Umeå-Vasa). I slutet av mars finns det långlopp i Vuokatti som också är 5-mil och i väldigt krävande terräng - men omtycket lopp! Har inte själv skidat några av dem än, men ska i vinter! Finns även mindre långlopp att rekomendera!

2010-08-26 @ 13:05:12
URL: http://www.traningslyckan.blogspot.com
Postat av: Anki

Lät som en härlig kväll, ungefär vad jag har tänkt roa mig med ikväll. Tyvärr måste dock jobbdatorn ligga i mitt knä under filmen också men men...



På Vasaträningen igår körde vi löpintervaller. Vad mycket prat och info om hur träningarna skulle se ut så hann inte med jättemycket..

Postat av: Helena

Nyttigt och starkt av dig att pausa...inte helt lätt i livet i ekorrhjulet... Man glömmer så lätt att ge kroppen tid att andas, landa och bara vara...ska ta ditt inlägg till mig, för även om min höst är fri från dimma så kan jag behöva bromsa lite... Kram på dig!

2010-08-26 @ 18:58:41
URL: http://h-examino.blogspot.com
Postat av: Anna

Det är BRA att trycka på paus ibland... Jag skulle behöver det, men skjuter upp det... Ibland lever man inte riktigt som man lär :)

2010-08-26 @ 20:05:44
URL: http://www.annoula.se
Postat av: frida

Skönt och behövligt. Fortsätt lyssna på kroppen som talar rätt språk.

2010-08-26 @ 23:06:06
URL: http://fridfullt.blogspot.com
Postat av: sanna

Det gick inte att kommentera på senaste inlägget så skriver här.



Tandläkaren är fruktansvärt, jag är så rädd så jag oftast inte kan somna kvällen innan , ha ha , låter töntigt men så är det. Men fint träningspass du fick till, backträning är effektivt MEN JOBBIGT, men det är ju det träning ska vara.



Kul att du gillade mina inköp, är själv nöjd :) Har så fruktansvärt ont i halsen, tänkte höra om du har några huskurer på det?

2010-08-27 @ 11:13:45
URL: http://capturethismoment.blogg.se/
Postat av: Keron

Nu från början är det bara sträckan mellan Övik och Umeå som kommer att trafikeras men om ett år blir det Umeå-stockholm på dryga 5h, eftersom ådalsbanan inte är klar ännu. Hur det blir upp till Luleå vet jag inte, lär ju dröja innan det blir nån norrbotniabana, men finns ju andra alternativ att ta sig upp dit med tåg och buss. På Norrtag.se kan du läsa in dig lite om det!

2010-08-27 @ 12:37:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback