HALVVÄGS IN I 2010

Nu när sommaren har gått (åtminstone känns det så för mig som redan haft min semester) så känns det bra att blicka tillbaka och titta på det första halvåret som gått.

Så här skrev jag den 4 januari angående min målsättning inför 2010.


Målsättning för 2010:

Vasaloppet (genomföra och helst under 10 tim)
Vätternrundan (genomföra och helst under 12 tim körtid, kanske 13 tim totalt)

...och några mjukare mål:
-Ta fram cykeln tidigt och träna de rekommenderade 100 milen inför Vätternrundan.
-Cykla några kortare cykellopp under våren.
-Springa mer, oftare.
-Springa ett/några lopp.
-Springa längre, kanske 20 km?
-Springa milen (ute) på 55 min, dvs kapa kilometertiden med c:a 30 sek. (PB på löpband 56:40)
-Fortsätta öka på vikterna på styrketräningen.
-Klara en chins.
-Göra fler armhävningar, utmana mig själv att göra på tå.
-Registrera intensitet på Funbeat för att planera träningen bättre.
-Testa pulsbaserad träning.
-Testa långfärdsskridskor.
-Testa kajakpaddling.
-Fjällvandring i någon form.
-Äta balanserat, minska sockret och öka vegetariskt.


Och hur har det gått då?

-Vasaloppet klarade jag men inte riktigt mitt tidsmål. Dock nöjd ändå utifrån förutsättningarna.
-Vätternrundan blev inställd. Detta blir bara tråkigare och tråkigare ju mer jag tänker på det. Nog sagt om det.

Cykelträningen gick det ju som det gick med.
Löpningen har ungefär samma intensitet som innan, dvs väldigt sporadiskt och tungt.
Har varken sprungit ihålligt, längre eller snabbare.
Styrketräningen, jo, den går väl skapligt.
Chins, har jag nästan gett upp. Jag är för tung. Punkt.
Armhävningar, ja men här har jag blivit bättre! Måste göra en riktigt koll snart.
Registerar intensitet på Funbeat, jajamän.
Pulsbaserad träning - nope.
Långfärsskridskor, inte ännu.
Paddling - ja, två gånger!
Fjällvandring, ja och har en till tur inplanerad!
Äta balanserat... hm.

Tur att det finns några månader kvar. Jag funderar mer eller mindre varje dag på hur mina planer ska se ut, vad jag vill satsa på och vad som ska vara min stora utmaning i år eller i vinter eller nästa år. Förslag emotses så klart tacksamt.

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Spring Tjurruset med mig! Som en blandning av fjällvandring och löpning ju. :-)

2010-08-02 @ 11:06:21
URL: http://traningseffekt.blogspot.com
Postat av: Ulrika

Jo då! Du hinner träna upp löpningen till dess! Själv tar jag mig med nöd och näppe runt 5 km för närvarande - löpformen finns inte där överhuvudtaget. Men vi har ju 2 ½ månad på oss! Och när det gäller Tjurruset kan man ju faktiskt skita i tiden och bara satsa på att ha kul under tiden.

2010-08-02 @ 11:11:00
URL: http://traningseffekt.blogspot.com
Postat av: Ulrika

Du ser - it's a sign! ;-) Och ja, lita på att min löpform är usel, men på 10 veckor kan mycket hända. Och vi ska ju inte vinna loppet liksom, bara vinna över oss själva. Ännu en gång. :-)



Första löppasset ikväll? ;-)

2010-08-02 @ 11:19:23
URL: http://traningseffekt.blogspot.com
Postat av: sara

vi är bra som vi är :) Du har säker gjort en massa andra bra saker som du inte tänker på. tänk mig jag skulle aldrig ens våga köra vasaloppet. Jag är i alla fall imponerad av dig!



kram

2010-08-02 @ 18:47:02
URL: http://formkoll.blogg.se/
Postat av: frida

Strongt att sätta upp mål och verkligen gå igenom dem sedan.



Vad vill du att dina träningsmål ska ge dig? Vad vill du uppleva under tiden? Hur ska dem matcha ditt övriga liv för att bli nåbara? Vilket mål är viktigast i hela ditt liv just nu? Delmål på vägen?



Bara några frågor att fundera över... Tjurrustet låter som en toppen idé!

2010-08-02 @ 20:56:33
URL: http://fridfullt.blogspot.com
Postat av: Emelie

Super att du har satt upp mål och du har verkligen klarat av flera av dem, det är grymt! Men du, jag tycker att du är alldeles för hård mot dig själv. Jag menar, du hade ju bland annat en period när du inte åt godis alls och om man tittar på allt matbloggande så har du ju ätit väldigt bra och balanserat. Dessutom har du hela året tränat mycket och regelbundet, bara det är ju helt otroligt bra!



Ja jag vet, jag har säkert ingen aning och du vet bättre och känner dig själv och vet vad du klarar och allt det där, och om du är det minsta som jag så jämför du dig säkert alldeles för mycket med andra. Men tänk på att du multisportar på hög nivå, skidor, löpning, cykling, simning, yoga, fjällvandring m.m.m! Man kan inte satsa på allt och förvänta sig att man ska vara bäst på allt. Med denna lååånga utläggning vill jag egentligen bara säga att jag beundrar dig massor och du inspirerar mig mer än någon annan med din träning!



Stor kram Emelie

2010-08-11 @ 00:44:23
URL: http://greiddnos.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback