HALLÅ... VAR TOG DU VÄGEN?

Motivation... snälla, kom tillbaka.

En helg som avbräck i vardagen och jag ramlade ur träningslunken. Måndag och tisdag hittade jag massa ursäkter och hade verkligen väldigt mycket att göra hemma. Stök, fix och tvätt och allt det där som måste göras och som är så tråkigt.

Igår sa huvudet ifrån och det blev inte ens en promenad i det fina vädret. 

Som ett brev på posten känner jag mig seg, tjock och helt ur fas när jag inte tränat. (även om jag är på bra humör ändå) Jag glömde löpningen och den där tanken om att springa. Det är ju inte så djupt rotad inom mig. Men idag då. Kan jag, ska jag och vill jag få till en runda...

För att peppa mig själv försöker jag intala mig att det inte behöver vara monsterintervaller eller backlöpning eller något jättelångt pass. Jag behöver "bara" komma ut och springa lite... få in det i kroppen igen. Det är ju roligt. Förhoppningsvis tycker jag det om några timmar också när det är dags.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Man ångrar sällan ett utfört träningspass. Däremot kan man ångra de som inte blev av.. Kör hårt! :)

2010-08-19 @ 13:50:54
URL: http://ettlivirorelse.blogg.se/
Postat av: Ulrika

Men hej, vi är ju inte mer än människor, var det inte så du sa till mig. ;-) Klart att motivationen kommer och går. Men tror du gör rätt i att bara springa, utan krav på prestation. Vem vet, motivationen kanske gömmer sig i löparskorna.

2010-08-19 @ 14:17:58
URL: http://traningseffekt.blogspot.com
Postat av: JoHo

fniss, jag känner igen mig PRECIS! men då kör vi helt enkelt varsitt fprutsättningslöst springpass ikväll! (...och vi loggar ju på Funbeat, så bäst att inte banga :p)

2010-08-19 @ 15:36:05
URL: http://www.snartvuxen.blogspot.com
Postat av: Malin

Jag har också bara slappat på kvällarna den här veckan, hade ingen lust att träna...men idag packade jag träningsväskan och åkte till gymmet direkt efter jobbet, enda sättet att verkligen komma iväg :)

Men som du skriver så vet man ju hur mycket bättre man mår när man tränat...konstigt att man då skjuter upp det..



Hoppas du kom iväg på en liten runda i alla fall :)

2010-08-19 @ 18:28:21
URL: http://motmaran.blogspot.com
Postat av: Nina

Tack för dina peppande ord. Det är ju så, det finns annan träning än sådan där jag behöver belasta foten (mer än vad som är ok). Det var nog bara så att en liten del av min värld rasade samman igår:) Men idag är allting bättre.



Hoppas att du kom iväg på en runda ikväll. Eller om du inte gjorde det, att du har njutit av kvällen ändå. Det är inte alltid motivationen är på topp, men den kommer nog tillbaka snart!

2010-08-19 @ 19:16:53
URL: http://niiina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback