FJÄLLVANDRING, STORULVÅN-SYLARNA

Vandring, 5 timmar.

16 km.

Fredagen den trettonde gick helt obemärkt förbi vad gäller oturs-aspekten men i övrigt så är det en fin dag att minnas. Nämligen starten för vår Jämtlands-vandring. Vi laddade med frukostbuffé på fjällstationen med mycket gott och energirikt och jag fick bland annat i mig en våffla och hjortronsylt.

Med en nästan 17-kg-ryggsäck på ryggen började vi turen. Och det gick uppför. Och det var varmt. Och mycket folk. Den här dagen hade jag nog fullt sjå att hinna prata med mina medvandrare så jag tänkte dessto mindre på omgivningarna. Dessutom blåste det ganska kraftigt och de andra fjälljuden med bäckar, fåglar och prassel tonades ner.

Jag måste vara ärlig och berätta att vi hade tänkt köpa en fjällkarta när vi kom fram till fjällstationen i deras butik men kartorna över vårt område vart helt slut. Det innebar att vi gick misste om en del av tjusningen med att titta på kartan, planera rutten, spana på toppar och vattendrag. Som tur var så gick det inte att missa själva leden så det var ingen fara på färde men lite trist att sakna kartan ändå.

Dock stannade vi och njöt av solen vid flera tillfällen och alla var nöjda och pigga och glada. Väl framme vid Sylarnas fjällstation så såg vi lite mer fjäll och det var en härlig vy från matsalen.

Middagen tillagade vi i självhushållet och jag och Daniel avnjöt en efterlängtad gräddstuvad pytt med stekt ägg.


Första stigningen


Fikastopp


Skön vila


På väg med målet i sikte


Fredagsmys

Kommentarer
Postat av: lina

Åååh det ser så himla härligt ut! Fina bilder!

Vilket lyxigt fredagsmys :-)



jaaa imorn bär det av för oss ganska så oplanerade själar :-) Vi får ta det som ett riktigt äventyr och lära oss mycket på vägen! :-) Nu har vi lånat en hel del grejer, men om vi fastnar så blir det säkert en massa investering efter turen :-)



Vet du något om när du kommer upp igen??

Saknar dig här!!!!



KRAM!

2010-08-16 @ 23:25:51
URL: http://cyklingminpassion.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback