BRA START

Så har denna vecka äntligen börjat! Måndagen är dessutom lika med X-fit och det känns som en riktigt härlig start på en vecka som bara ska bli bättre.

Dessutom så sprang jag lite innan. Det känns fortfarande underligt att jag längtar så. Men imorgon blir det totalvila för jag inbillar mig att jag började känna lite i benhinnorna på höger underben idag och det är det värsta som kan hända att de besvären kommer tillbaka nu.

Löpning, 35 min

På löpbandet. Startade lugnt och var inställd på att hålla ut (vilket jag tycker jag måste göra efter ungefär 15 minuter på löpbandet) och värma upp ordentligt. Varade mellan lite olika hastigheter men lät det vara hyfsat bekvämt hela tiden och bara följa med i några snabba låtar när kroppen ville öka.

X-fit, 30 min

En kopia av förra veckans pass. Minst lika svettigt och jag kände direkt på första övningen (knäböj) att jag var trött i benen från gårdagens tunga spinning. Rygg var jobbigt och det har nog aldrig hänt tidigare. På utfallen så vek sig benen och jag trodde nästan jag skulle falla ihop. En ruggigt bra pass som jag kan leva på ett tag!

Knäböj med stång 15 kg
Marklyft, samma stång
Omvänd finne med 5 kg, djupa bakåtböj på knä.
Rodd, stång 15 kg
Liggande, rygglyft/flygplan
Spring mot brädan (mountain climb)
Raka armlyft med 5 kg vikt
Mage, situps med 5 kg ovanför huvudet, små lyft
Mage, sneda lyft med box utan vila
Utfallssteg, explosiva med hopp
Armhävningar
Plankan 45 sek


Kommentarer
Postat av: Ulrika

Vilket träningsflow du verkar ha hamnat i! Energin når ända hit! :-) Smart att ta paus innan benhinnorna får säga sitt. hur trist det än kan kännas.

2010-08-10 @ 09:29:12
URL: http://traningseffekt.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback