DAGENS TRÄNING

Idag tog jag träningen ett steg längre - än igår - alltså gick vidare efter att ha bytt om till träningskläderna...

Löpning, 1 tim 3 min

C:a 9 km. På med skygglapparna och strunta i hur fort "alla" andra springer. Tänkte försöka vara ute i en si så där 45 minuter bara för att starta någonstans. Upptäckte att jag, trots förkylningen och träningsuppehåll, kunde lunka på i över en timme utan problem bara jag höll ner tempot.

Sakta gick det. För att citera Erika: Det är promenadfart. (Tack, raring!)

Ja, men så fick det bli idag. Om en månad ska jag springa en mil på tid och då måste man börja någonstans. Oförklarligt nöjd ändå, med orken, med passets längd och att jag främst tog mig ut i tider av väldigt låg motivation.

Som bonus fick jag en väldig fin upplevelse i spåret. Den här känslan som man får ibland av att någon iaktar en, den stämde. När jag vred lite på huvudet såg jag inte mindre än två par ögon som tittade rakt in i mina... Två vackra rådjur stod precis bredvid spåret, orädda och nyfikna. Jag stannade och de stod kvar, bara fem meter ifrån mig. Till sist var det jag som sprang vidare och lämnade dem där.

Härligt med skogen och naturupplevelser, en vanlig tisdag i Norrköping!


Idag tog jag mig hela vägen ut också...

Kommentarer
Postat av: Andréa

Vad roligt att du har kommit igång med springningen! Jag tycker också det är jobbigt att tänka på hur fort och långt "alla andra" springer, men man får tänka bort det på nåt sätt och fokusera på sig själv. Och trots att det ofta känns som jag ligger långt lågnt efter "alla andra" så brukar det ju ordna sig rätt bra på tvälingarna ändå :)



Det ska bli väldigt roligt att ses i helgen! :)

2010-04-21 @ 08:29:19
URL: http://lopningolivet.blogspot.com
Postat av: Lina

Härligt att du tog dig an spåret :-)! Bra jobb!

Åh vilken naturupplevelse du fick på köpet!



Lule är idag täckt med dimma, men har haft två fina dagar med sol, så vi beställer den när du kommer!! :-)



Kram!!!

2010-04-21 @ 08:30:01
URL: http://cyklingminpassion.blogspot.com
Postat av: Ulrika

Bra gjort! Och vet du.. det spelar faktiskt inte den minsta roll hur snabbt alla andra springer. Din upplevelse är din. ;-)

2010-04-21 @ 08:46:21
URL: http://traningseffekt.blogspot.com
Postat av: Lisa

Hejja! Bra gjort att du tog dig ut. Och visst blir det mera motiverat till nästa gång när man faktiskt har gjort det en gång. Speciellt när man får uppleva så häftiga saker som rådjur alldeles nära :)

2010-04-21 @ 08:54:52
URL: http://silverscreen.blogg.se/
Postat av: Erika

1h var ju jätte bra! (även om det gick lite långsamt... ;)) Så länge springer inte jag, tröttnar efter 45-50min...

Du är uthålligare än mig!



Stort grattis på namnsdagen sötis!!



Ses på fredag! :)

Kram kram

2010-04-21 @ 10:43:23
Postat av: JoHo

Åh, HÄRLIGT! :) Ett alldeles utmärkt steg i riktning mot Blodomloppet! Jag var också ute och sprang igår... 61 min blev det för mig hihi.

2010-04-21 @ 21:31:13
URL: http://www.snartvuxen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback