DRÖMMEN OM ISVAK

Något stort som hände i påsk var att en dröm gick i uppfyllelse. Jag fick en helt underbar kväll med bad i ISVAK som jag alltid velat testa.

Detta skedde vid en fin liten stuga som rymde ett relaxutrymme med öppen spis och så klart en bastu med underbar utsikt över den snötäckta sjön och fjället som denna kväll färgades rosa av solnedgången. 

Att bada i vak var riktigt häftigt och härligt och levande och friskt på samma gång. Spänningen och tvekan inför första doppet övergick till en längtan ut till vattnet när hettan blev för stor inne i bastun. Att springa spritt språngande naken ut i snön och ta sig ner och upp i det iskalla vattnet och känna kroppens reaktion och blodet som strömmade från topp till tå gjorde närvaron total och genomhärlig. Fyra stycken dopp blev det!

Om jag får bestämma så blir detta en årlig tradition - för detta bara måste upplevas igen.










Kommentarer
Postat av: Emelie

Åh visst är det underbart? Jag älskar att kallbada och speciellt i vak!



Hoppas att du får en härlig helg vännen :)



Kram Emelie

2010-04-09 @ 16:20:26
URL: http://greiddnos.blogspot.com
Postat av: frida

Då är jag med på nästa års isvaksbad!



Jag kan nästan höra hur skriken tjuter över älven när doppen skedde :).

2010-04-10 @ 08:26:09
URL: http://fridfullt.blogspot.com
Postat av: izza

Oj oj! Shit vad modigt att hoppa ner i vattnet!!!

2010-04-10 @ 18:00:13
URL: http://runrunner.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback