DAGENS TRÄNING

Power-walk/Jogg, 62 min

8 km.

Styrketräning, 15 min (effektiv tid)

Solen lockade ut mig ikväll och jag ville egentligen bara gå men tog löparkläderna för att kunna alternera och kunna springa ifall det blev kallare under tiden jag var ute.



Det är nästintill magiskt vad solen gör med mig och jag riktigt känner hur hela kroppens batteri laddas upp och suger åt sig näring och kraft från ljuset. Rena lyckokänslor och en rus fyllde mig under en och en halv timme.

I parken fylld av löpargäng, stavgångare, promenerande kärlekspar och hundägare så fick jag ett ryck och körde ett styrkepass istället för att gå in på gymmet efteråt och komplettera.

Upphopp djupa med spänst, 4 x 25 st (riktigt jobbigt).
Armhävningar, 5 x 10 st (på tå!)
Situps, 2 x 25, med doppande tår (liggandes i leran, oh-yeah).
Dips mot en trappa, 2 x 10 st (raka ben).

Skönt smutsig av vårgräset så småjoggade jag hemåt och försökte låta bli att känna hur tungt just löpningen gick.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback