MATFRONTEN

Nog för att det gick hyfsat att "vila sig i form" förra veckan men nu är det nya tag som gäller. Det är underbart härligt och en riktig lyckokänsla att få träna precis det jag vill. Utan några måsten (löpningen). Siktar självklart på en skidform men all den träningen känns rolig, lustfylld och spännande.

Ska bli bättring på matfronten också. Förra veckans synder styrker jag ett streck över.

Idag är jag nöjd med två rejäla måltider (plus frukost och frukt-mellanmål så klart).


LUNCH: Sallad med fem valfria ingridienser: Kyckling, fullkornspasta, majs, fetaost och cashewnötter. Mums!



MIDDAG: Favoriten stekt lax och rotsaker i ugn, uppiffad med lite keso och soltorkade tomater

Kommentarer
Postat av: Malin

Åh vad gott det ser ut. Jag försöker skärpa till mig med maten oxå och tycker det går rätt bra, med undantag från vissa dagar såklart. Ikväll blir det vin och mat ute så gissar på att det blir en del onödiga kalorier, men ibland måste man ju få unna sig. Bara att se till att äta bra de andra dagarna i veckan.

2009-09-30 @ 06:53:17
URL: http://healthandliving.blogg.se/
Postat av: Anki

Skor på gymmet är som sagt svårt. Nu tränar jag dock ofta ren styrketräning på egna pass och då (eller på exempelvis pump) passar de perfekt. Det är ju en del dämpning i dem men tror nog jag väljer något av mina gamla par med mer dämpning i om jag kör ett hopp- och studspass...:) Skor kan man ju aldrig ha för många av..;)

Postat av: Anonym

Kanske borde kolla in funktionen mål på Funbeat, har inte brytt mig om det. Kan nog vara ett bra sätt.



Jag vill båda åka på en skidvecka och en sol&värme-resa helst :)

Som du säger så kanske det är onödiga pengar, man kanske inte får ut så pass mkt av det som man skulle vilja. Det skulle säkerligen vara roligare, mer prisvärt och kanske ge mer om man bokade en resa själv och åkte med ett gäng som gillar att träna. Som typ nu i helgen. Vi kanske får planera för nästkommande resor i helgen ;)

Ja en cykelresa vore ju inte helt fel!

2009-09-30 @ 11:16:30
Postat av: Malin

Det var jag såklart som skrev kommentaren innan, det gick visst lite fort :)

2009-09-30 @ 11:17:09
URL: http://healthandliving.blogg.se/
Postat av: Lina

Vilka goda måltider! Är också ett stort fan av lax med rotfrukter i ugn :-)



Nu håller jag på och jobbar i en annan affär som ska flytta, så jag hjälper till att plocka upp varor och dylikt. Helt okey extra jobb, men det är bara till den 21 oktober så jag måste se mig om något nytt snart.



Jag har sökt en kurs på komvux som jag ska läsa. En kurs som jag behöver för att kunna försöka komma in på arbetsterapeut. Har läst lite om det programmet och det verkar vara intressant och jag tror att det skulle passa mig. Tänkte se om jag nu under hösten/vintern kunde få en praktikplats hos en arbetsterapeut genom arbetsförmedlingen för och prova på om det är något för mig.



Nu väntar vi in snön ;-)



Kram!

2009-09-30 @ 19:40:50
URL: http://cyklingminpassion.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback