DAGENS TRÄNING

Löpning, 50 min

Jojomen! Det trodde jag inte för en dryg timme sedan... Men så tog jag mig i kragen. Körde lite pepp-talk speciellt utifrån dagens officiella anmälan(se nedan) och så bilden av att avsluta tjejklassikern på ett värdigt sätt. Jag förtjänar faktiskt att ge mig själv träningen så att det blir en rolig dag på Lidingö.

En extra nackdel med löpningen är att det mörknar så fort på kvällarna nu och det är lite kämpigt att ge sig iväg när det skymmer. Löpbandet var inte ett ok alternativ, jag måste ut och springa naturtroget, helst i skogen men åtminstone på grus. Det är typ det värsta jag vet men... jag måste, för att kunna bli bättre. 

Så det blev uppvärmning, väldigt lugnt, för att skona benhinnorna. Kändes dock lite konstigt att knappt svettas under uppvärmningen. Sen lite halvsporadiska intervaller om 500m/200m i ett försök att få upp farten något. Kort nedvarvning och sen ett ryck i uppförslut och slutligen en promenad hem. Blandat pass men det kändes rätt ok.

Uppvärmning:
3,3 km 8,7 km/h
Femhundringar:
1: 3:04, 9,7 km/h
2: 3:12, 9,4 km/h
3: 2:58, 10,1 km/h
4: 2:55, 10,3 km/h
5: 2:51, 10,5 km/h
400 m - 1:54 - 12,5 km/h (uppför)

Jag har inte använt mitt pulsband på länge och jag tycker att det är rätt skönt att slippa se pulsen stiga eftersom det gör mig stressad. Nu försöker jag snarare känna efter istället för att läsa siffror.

Kommentarer
Postat av: Malin

Härligt att du tog dig ut!! Bra jobbat tjejen! Du är stark!

2009-09-18 @ 06:47:24
URL: http://healthandliving.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback