DAGENS TRÄNING

Cross-fit, 30 min

Följde med Elin på ett favoritpass. Sjukt intensivt och svetten rinner och pulsen är på topp redan efter ett par övningar. Härligt!

21, 15, 9 rep av varje övning som körs parvis.

Utfall med stång + Rodd med stång,
Knäböj med kickar och extra vikt i form av hantlar + Armhävningar,
Raka lyft hantlar axlar + Burpies,
Axelpress med hantlar + Klättrande armhävningar,
Bicepspress hantlar + liggande triceps kickback (stång/hantlar),
Magövning fällkniven + Rygglyft sneda.

Styrketräning, 30 min


Bonustränade bröst och rygg. Kul med sällskap och att få/våga prova lite nya maskiner.

Bröst(maskin), Rygg (bred framför), Bröst (bänkpress 10 kg + stång riktigt jobbigt på slutet), Rodd (lösa vikter tungt). Någon gång ska jag lära mig namnen på alla övningar men än så länge skriver jag förklaringar bara för att jag ska komma ihåg vad jag gjort...

Kommentarer
Postat av: Anki

Skall jag gissa så har du kört latsdrag framför när du körde brett framför på ryggen, också hantelrodd när du körde rygg med hantlar.. Det låter som att det skulle vara det i alla fall..:)

Postat av: emelie

Typiskt, det verkar som det var dig jag såg på gymmet igår. Tänkte säga hej, men blev så osäker på om det verkligen var du. Jag är tuffare nästa gång =) Låter som det var en bra träningsdag i alla fall!

2009-09-30 @ 19:57:17
URL: http://emelille.blogg.se/
Postat av: emelie

Hade du gult linne så var det dig jag såg. Det kryllar ju inte av tjejer på övre gymmet så man har koll på folk =) Ett pass nästa vecka skulle va kul. Jag kan egentligen varje kväll efter halv sex utom fre. Tis, ons och helgen kan jag även dagtid då jag är ledig. Något som passar? Någon speciell muskelgrupp du är sugen på att köra?

2009-10-01 @ 12:36:55
URL: http://emelille.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback