LÖPSKOLA

Jag tänkte redan i somras att jag skulle behöva expert-hjälp med löpningen. Även om löpning är enkelt att tillämpa själv och var som helst och när som helst så är det säkert som med allt annat, att det finns föreningar och säkerligen stora fördelar med att träna med de som faktiskt kan sporten. Jag gillar ju att kasta mig i nya utmaningar och göra något praktiskt av det. Och så tror jag att jag önskade att någon kunde ge mig ett magiskt tips så att det helt plötsligt skulle gå enkelt...

Jag tog reda på att det fanns en klubb i Norrköping och mejlade faktiskt med en tjej som höll i träningen, men... så i samma veva började jag cykla med Antiloperna och så rann det med löpningen ut i sanden... Tiden räckte inte riktigt till.

Nu så här efter Lidingö tjejlopp har jag mest varit glad åt att slippa springa och eventuellt kan ta en liten runda ibland, om eller när jag skulle känna för det.

Men så igår, fick jag ett meddelande på Funbeat, från (en av?) Norrköpings snabbaste löpare, en kille som jag beundrat i smyg när han sprang ett marathon på 2:38 och Lidingöloppet på 1:51. Han skriver "Hallå Annika. Du som tränar så mycket" [...] och redan där är jag ju fast, komplimanger är en grym metod att få folk att lyssna! Och så vill han att jag ska komma och träna med dem i löpklubben, springa intervaller och sånt roligt.

Det spelar ingen roll om meddelandet är skickat i reklamsyfte, till fler än mig och att det finns en baktanke om att värva medlemmar och få in medlemsavgifter... jag blev lika glad ändå.

nu funderar jag på självförtroendet, förmågan, viljan och vad som skulle krävas av mig för att våga mig dit?

Kommentarer
Postat av: mickehero

Hehe, det var ett sofistikerat sätt att värva nya medlemmar, smart, men samtidigt så får de ju ngn som är motiverad också ;).

Man kanske själv skulle regga sig på funbeat, vem vet, Lance Armstrong kanske hör av sig och vill att man ska vara hjälpryttare till nästa TdF ;)?

2009-10-14 @ 14:37:17
URL: http://trimmadelvisp.blogspot.com/
Postat av: Frida

Vadå självförtroende? Vad har du att förlora. Kom igen Annika du är tränad och älskar det, det viktigaste. Komplimanger är alltid bra och något ligger det alltid i dem. Tro på det, gå dit! :)

2009-10-14 @ 15:08:11
URL: http://fridfullt.blogg.se/
Postat av: emelie

jag har ofta varit inne och sneglat på deras hemsida. Har tänkt kontakta dem tusen gånger, men självförtroendet dalar och jag tror inte jag är tillräckligt vältränad för att hänga med på deras träningar. Dumma tankar, jag vet...

2009-10-14 @ 19:51:13
URL: http://emelille.blogg.se/
Postat av: Andréa

Klart du ska testa!!

2009-10-14 @ 22:08:13
URL: http://lopningolivet.blogspot.com
Postat av: Malin

Klart du ska testa!!! Kul!!

Vet dock hur du tänker. Tänkte samma när han jag dejtade förut frågade om jag inte skulle med o köra intervaller med klubben, att jag är ju för dålig. Då sa han att det spelar ju ingen roll. Du gör ju det för din skull och tanken är ju att du ska förbättras och då kan man ju inte vara bra redan innan för då finns det ju inget att jobba med. Kör hårt! :)

2009-10-15 @ 07:10:29
URL: http://healthandliving.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback