DAGENS TRÄNING

Löpning, 1 tim 30 min

14 km. Klev upp i hyfsad tid, käkade frukost och laddade inför löpning. Höll tummarna för att benen skulle hålla. Jag har läst på om "benhinnorna" som jag haft ont i och kommit fram till att det mer liknar kompartmentsyndrom, och det låter ju inte som något man vill ha... Benhinnorna sitter mer på insidan av benet och jag har ont mer utanpå. Men hur som helst så kändes det riktigt bra idag när jag joggade iväg i lugnt tempo och efter en si så där femton minuter kändes det ingenting.

Jag höll mig hela tiden i riktigt bekvämt tempo utan att flåsa och lät benen bara gå av sig själv. Det var skönt att vara ute i hösten. När jag gick hemifrån var det 0 grader och så kom det lite små-regn men innan jag var visade termometern 6 plusgrader och det var riktigt varmt... Mycket blåsigt idag och nästan svårt att springa när jag kom ut på öppet fält.

Noterar till nästa gång att följande kläder var för varma vid dagens temperatur. Crafts tunna funktionst-shirt, crafts lite varmare fodrade underställströja med zip, vindjacka från Soc och houdini headband och vantar.


Aningens för varmt klädd...

Kommentarer
Postat av: emelie

Du inspirerar mig till att börja löpträna ordentligt igen. Jag skulle dött efter halva ditt pass idag...

2009-10-17 @ 22:22:13
URL: http://emelille.blogg.se/
Postat av: Malin

Jäklar vad duktig du varit idag! Ett riktigt långpass, härligt jobbat!! Hoppas du har en skön lördagkväll!!

2009-10-17 @ 23:38:12
URL: http://healthandliving.blogg.se/
Postat av: Marie

Vilket bra löppass! Nu blev jag oxå smått sugen på en långtur=) har blivit kortare men helt roliga terrängpass istället, och en massa tid på gymmet;)

Har du planerat in något Vasalopp ännu?

2009-10-18 @ 10:28:40
URL: http://sorgsen.blogspot.com/
Postat av: louise

hm, det behöver inte alls vara compartment syndrome bara för att det sitter på utsidan av benet. jämför denna länk: http://www.drpribut.com/sports/spshin.html. "medial shin splints" är det som vanligen kallas benhinneinflammation, men det finns alltså även "anterior shin splints"... har själv problem precis med detta.

2009-10-18 @ 20:14:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback