TRÄNING

Löpning, 1 tim 29 min

14,48 km.

Vilken underbart härlig kväll jag har haft! Jag fick sällskap av inte mindre än TRE grymma tjejer till dagens träning med löparklubben. Klädda i reflexvästar var vi lite lagomt nervösa innan och när upplägget presenterades och en slinga på 15 km(!) skulle avverkas med 10 stycken 2 min-intervaller så slog hjärtat lite extra och jag funderade hur huvudet, magen och benen skulle må av det.

Uppvärmning tre kilometer och oron släppte mer och mer, det gick ju bra så långt. Jag kände mig inte helt på topp och fick lite känning i vänster höftböjare. Vi sprang lite snabbare än vad jag vanligtvis brukar men det kändes helt ok.

Sedan startade intervallerna och det var jobbigt och lite långt att öka tempot i hela två minuter. Jag fegade nog lite för att jag var rädd för att ta slut. Jag skulle ju även orka tio stycken. Upplägget var väldigt bra där de snabbaste sprang tillbaka och mötte de mer långsamma under vilan. Efter några intervaller kändes kroppen riktigt bra och stark. Vi räknade ner och vips så hade vi redan sprungit åtta, två kvar. Nio, en kvar. Och så sista, slit ut de sista krafterna och spring! Då hade vi ungefär fem kilometer kvar att springa tillbaka. Inte direkt någon nedvarvning utan hyfsat tempo (för mig). Det var bara att fortsätta och det gjorde jag. Kroppen sprang och det kändes bra. Jag blev alldeles nöjd inombords för att jag kunde. För att kroppen faktiskt hade det i sig.

De härliga löparna i klubben var omtänksamma och uppmuntrande och var lite oroliga att vi skulle blivit avskräckta av det tuffa passet men vi var bara glada och lyckliga allihopa! Jättenöjd med sträckan och tiden med tanke på att jag gick i perioder när det var vila.

(Jag fångade även hela passet med pulsklocka och det ska bli spännande att se över den informationen när datorn vill fungera som vanligt. Det kan ha blivit PB på milen gällande utomhuslöpning under intervallerna...)

Kommentarer
Postat av: Mirre

Åh härligt!! :D

2009-11-04 @ 09:03:37
URL: http://mirandasminut.blogspot.com
Postat av: Susanna

Oj vilket bra pass! Härligt att du kände dig stark även fast tempot var högre än vanligt, superbra!!

2009-11-04 @ 09:35:04
URL: http://powersus.blogspot.com
Postat av: Erika

Bra jobbat! Du ser, med den här farten kommer du snart ha tränat upp konditionen massa och kan åka fort i spåren också! ;)

2009-11-04 @ 09:56:56
Postat av: Andréa

Så kul det låter! Och grattis till ett bra pass! Håller med erika, du kommer bli grymt snabb i vinter :)

2009-11-04 @ 16:34:52
URL: http://lopningolivet.blogspot.com
Postat av: Madde

Det låter som ett riktigt roligt pass! Man orkar också alltid lite mer när man springer i grupp. :)

2009-11-04 @ 17:23:47
URL: http://www.metrobloggen.se/fitnesscoachen

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback