MATDAGBOK

Även om träningen går bra nu, med undantag för att det gjort ont i benen, så skulle jag behöva ha lite bättre koll på vad jag äter. Jag klarar mig hyfsat, det måste jag ändå tillstå, men för att få den där sista skjutsen så att jag kan känna mig riktigt nöjd så funderar jag som bäst på att återuppta matdagboken.

Att skriva ner allt jag äter är det mest effektiva för att bli ännu mer medveten om vad jag stoppar i mig. Att göra det offentligt känns inte kul men får blir en extra morot.

 
Bra mat...

Jag strävar inte efter nolltolerans i något avseende utan en jämnvikt och en känsla av att må bra av det jag äter. Jag vill minska på de onödiga kalorierna som inte gör min kropp något gott... förutom att de smakar gott. Det handlar bara om att inse att det inte behöver slinka ner något varje dag.

Kanske börjar efter helgen... för ikväll är det planerat fredagsmys!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback