MASSOR AV GOTT

Fredag, lördag och söndag har bestått av så mycket gott. Mat och godsaker. Vin och spännande fruktshots. Och goda vänner!

En snabb resumé av min vilohelg.

En underbar turkisk middag i Uppsala, massa bra snack med lillebror och en fortsatt rolig kväll/natt.


Grillspett på oxfile och kyckling, ris, såser, sallad, tunnbröd

En heldag på stan, julmarknad, fika och shopping.


Lax och spenatpaj och en underbart perfekt honungsmelon

Togs emot i Stockholm på lördag kväll med glöggmys och pepparkakor med ädelost. Senare serverades en smaskig middag och gott vin.


Lax, pressad potatis, sparris och hollandaise


Anna och jag hemma hos Frida, mer vin...

Adventsfrukost med solen utanför fönstret.


Nybakade chiabatta, blåbärsfil, te och juice

Promenad genom vackra Stockholm och till gamla stans julmarknad.


Våffla med hjortronsylt och glögg

Efter en lång dag ute i friska luften var det åter igen skönt att komma in och värmas av en fantastisk gulashsoppa och nybakat bröd.


Gulasch och gott bröd (hemsk blixt...)

En otroligt härlig helg på alla vis. Trots total träningsvila!

Kommentarer
Postat av: Malin

Åh vilken trevlig helg du verkar ha haft! Massor av god mat, inga fel! Hade verkligen varit så trevligt att vara med på Fridas fest. Även Ola´s. Men måste säga att det var grymt skönt att vara hemma och ta det lungt, välbehövligt för min själ :)

2009-11-30 @ 08:10:43
URL: http://healthandliving.blogg.se/
Postat av: Lina

Åh vilken härlig helg, mycket god mat!!



Jag brukar också bli anti när det är något som uppmärksammas för mycket, men så fick jag förfrågan förra veckan att följa med på bio, den andra filmen. Så då var jag tvungen att först se den första och jag blev ju alldeles fast. :-) kärleken är så vacker. Snart klar med första boken och jag vill bara ha mer ;-)



Idag ligger snön vit på marken här :-)

Så fiint!



Hoppas du får en bra måndag!!



2009-11-30 @ 09:12:22
URL: http://cyklingminpassion.blogspot.com
Postat av: Andréa

Gud så mycket jag vill ha den dr våfflan!! :)



Låter som att du haft en skön helg med mycket roligheter!

2009-11-30 @ 09:22:13
URL: http://lopningolivet.blogspot.com
Postat av: sanna

Vilken fantastisk helg :) det vattnas i munnen på mig!

Åh, jag hade helt missat det, tusen tack, jag blir nästan lite rörd :) Det är kul när folk uppskattar bloggen!

Jag hoppas du får en toppenstart på den nya veckan! Kram

2009-11-30 @ 11:08:05
URL: http://capturethismoment.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback