DAGENS FÖDA

Usch vilken hemsk hemsk dag i matväg. Jag skäms.

Idag blev vi utbjudna på lunch på jobbet och det var buffé och dessutom dessertbuffé, en måndag! Som tur var fick jag i mig en hel del från salladsbordet och både lite flundra och fläskytterfilé med potatismos också. Sedan bjöds det på kardemummabullar på eftermiddagen p.g.a. besök på kontoret men tack och lov så avstod jag åtminstone från dem.

En lång dag på jobbet och jag orkade inte laga mat utan smaskade i mig lite godis som fanns kvar från helgen innan jag ramlade ner på gymmet med dåligt samvete.

Efter träningen har jag druckit te och ätit två smörgåsar med ost och skinka.

Inte direkt någon dag att minnas, förutom som ett avskräckande exempel då.


Dessertbuffé


Min desserttallrik

Kommentarer
Postat av: Malin

Oj så gott det såg ut. Det går ju absolut inte att motstå. Jag inledde måndagen med att köpa mig en stor chokladkaka som jag tryckte i mig så fort jag kom in innanför dörren :) Men jag tränade inte ens igår, så det var ju inte alls bra :( Nya friska tag idag :)

2009-11-24 @ 06:51:21
URL: http://healthandliving.blogg.se/
Postat av: Andréa

Nejnej, inte ha dåligt samvete! Visst, det kanske inte var en optimal dag ur näringssynpunkt men nu blev det så. Sålänge inte alla dagar ser ut så (eller snarare sålänge detta inte är "det normala") är det ju ingen fara, eller hur?



Att få dåligt samvete över att man ätit vissa grejer är ju inte alls bra! Och frågan är om det dåliga samvetet blev större bara för att det var just måndag? Hade det varit likadant om det varit lördag? :)



(Missförstå mig inte nu, jag tror inte alls att du har någon ätstörning bara för att jag skriver detta. Jag tycker bara att det är så onödigt att få dåligt samvete över något man ätit.)

2009-11-24 @ 08:42:22
URL: http://lopningolivet.blogspot.com
Postat av: frida

Hade oxå en sådan måndag igår, pysslade hemma och gjorde supergod musli som är som godis, blev några tallrika såna innan jag somna gott. 1 timme på crossen är riktigt bra! Vad motiverar dig där, en tidning, musik, TV?

2009-11-24 @ 09:18:35
URL: http://fridfullt.blogspot.com
Postat av: emelie

Dessertbuffé måste vara det bästa som finns. I love it! Förstår ditt dåliga samvete, men det är som jag sa på gymmet. Många äter så här näst intill varje dag och rör inte det minsta på sig.Då är det dags att ha dåligt samvete. Du är grymt vältränad och några snedsteg då och då är ingenting i det stora hela (även om jag vet att det känns så just när man sitter där med sin svullna mage...) Jag är imponerad av din timme på crosstrainern. Jag hade dött av tristess.

2009-11-24 @ 10:00:04
URL: http://emelille.blogg.se/
Postat av: Petra

Det där ser ju helt underbart ut! Och med all träning så är du väl värd en sån där laddning! Kram

2009-11-24 @ 14:07:40
URL: http://egokick.blogspot.com
Postat av: Miss Agda

Du ska inte ha dåligt samvete! Som du tränar så är det väldigt okej att äta en dessertbuffé ibland!!!

Kram

2009-11-24 @ 17:38:33
URL: http://www.missagda.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback