AWESOME

Oj, vilken oväntat fin tisdag det här blev. Jag har fått höra, inte mindre än två gånger, att jag är en awesome girl!

Tusen tack snälla Andrea och Emelie! Jag rekommenderar alla att läsa båda dessa bloggar även om de har lite olika inriktning.



Det gick även ut på att man skulle lista tio saker som sig själv.

1.) Jag är nästintill beroende av internet och det faktum att allt går att slå upp. Wikipedia rules. Som exempel slog jag precis upp "awesome" och fann att det översätts till: häftig, fantastisk, toppen, jättebra, storslagen, respektingivande, hemsk, fantastisk och grym! Vilka fina adjektiv till mig.

2.) Jag försöker vara väldigt noga med vad jag publicerar på internet och dessutom hyfsat metodisk och systematisk. Jag vill egentligen ha en röd tråd genom det här inlägget men jag ska träna på att bara skriva ur hjärtat och inte styra så mycket...

3.) Jag är just nu i en fas där jag funderar på vad jag ska bli när jag blir stor, var jag vill bo och om jag ska utbilda mig. Det finns så mycket jag är intresserad av, så många fina platser att slå sig ner på och fortfarande så många frågetecken som måste rätas ut.

4.) Jag är jättebra på att spara godis och godsaker i skafferiet, så länge de befinner sig i en oöppnad förpackning. Om jag skulle titta på bäst-före-datum så tror jag att jag har både chipsrör, chokladaskar och delikatobollar som har gått ut hemma. Det är värre med lösviktsgodis.

5.) Några otippade framgångar i mitt tidigare idrottsliga liv: DM-silver i rinkbandy, segrare i en boxningsmatch på poäng samt att mitt fotbollslag Selånger F80 vann serien nio år i rad.

6.) Jag är så känslig och har så extremt nära till gråt så att det nästan är ett problem. Jag gråter hellre för att något är vackert och berör mig än för att jag är ledsen.

7.) Jag är överrörlig i de flesta leder och får ofta tänka mig för under träningen så att jag inte gör något som kan innebära problem i framtiden.

8.) Mina inköp är, nästan utan undantag, alltid genomtänkta och jag försöker alltid vara så påläst jag bara kan och undersöker priser, affärer och läser tester.

9.) Jag har lite svårt för det här med benämningen på smör och margarin. Smör har jag på mackor och margarin bakar jag med men på förpackningarna står det precis tvärtom.

10.) Jag har alltid haft en mer eller mindre kreativ ådra och skapat på ett eller annat sätt. Hemma har jag egen keramik, skulpturer och drejade ting, målade tavlor, egna foton och mycket texter. Detta har på sistone tyvärr prioriterats bort pga tidsbrist.

...nu är det min tur att ge denna utmärkelse till tre grymma tjejer. De har bloggar som jag själv inte läst alltför länge men som jag uppskattar och vill tipsa om. Mycket träning, svett och bra mat...  Marie, Sanna och Caroline.

Kommentarer
Postat av: Marie

wow...detta blir nog tuffare än en backpass;)



...måste oxå säga att jag blev verkligen glad över dina fina ord här på slutet...sweet!



Ha en finfin dag!

2009-11-25 @ 06:38:27
URL: http://sorgsen.blogspot.com
Postat av: Anna

Riktigt rolig läsning :)

2009-11-25 @ 11:13:39
URL: http://metrobloggen.se/annoula
Postat av: Caroline

Tack så himla mycket! Kul att läsa din blogg också, ni alla verkar vara så duktig på matlagning och sånt, önskar jag vore det jag också. Är sååå dålig på det tyvärr. Ha det gott och träna på så kanske vi syns nått i spåret :)

2009-11-25 @ 23:11:28
URL: http://carolineslillablogg.bloggagratis.se
Postat av: Emelie

Vad kul att läsa, boxning och drejning minsann :D Jag gillade faktiskt den här utmaningen, den var riktigt rolig att göra och att läsa. Skrattade åt det där med smör och margarin också. Jag är på din sida, helt och hållet ;)



Kramar!

2009-11-26 @ 21:52:11
URL: http://greiddnos.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback