ÅTERKOPPLING

Oj, vilken respons! Måste bara säga att det redan känns mycket bättre idag. Jag satt halva kvällen igår och tryckte hårt på de ömma punkterna och stretchade.

Tack för alla omtänksamma ord! Jag sammanfattar alla bra tips jag fått för benen/benhinnorna/vaderna här:

-Ipren gel
-Tigerbalsam
-Voltaren
-Fryst fläskfilé (hihi)
-Kalcium-magnesium-tillskott
-Liniment
-Stretcha
-Värme
-Förebyggande styrkeövningar för vader
-Massage
-The Stick
-Laserbehandling
-Trappa upp löpningen långsamt
-Återhämtning efter löpning
-VILA

Har även sökt information på nätet och hittat en förebyggande övning att gå på hälarna för att stärka framsida underben. Fick även en input angående om att jag har nya skor och att det kan påverka, att det blir en omställning även om skorna är rätt. Plus att hårt underlag är inte bra att springa på.

Jag är långt ifrån ensam om att ha besvär och det är självklart tråkigt att fler har ont men också lite befriande att det gått över för andra och att det finns hopp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback