TRÄNING

Måndagens träning:

Roddmaskin, 9 min.

2 km uppvärmning.

X-fit-pass. 30 minuter.
 
Det var trettio minuter tortyr. Fruktansvärt... roligt och hårt. Nära svimningskänsla men så roligt att bli så slut, i hela kroppen, på "bara" 30 min. Mix av djupa uthopp från bräda, bänkpress, frivändningar, klättrande armhävningar, tricepsdips, benböj kombinerad med axelpress, upphopp med bakåthopp och bicepscurl.

Löpband, 20 min.

Benen varken kunde eller ville springa. Det var stumma och ömma lår och ben som inte ville lyda efter alla benböj, upphopp och utfall på x-fit. Resultat 10 min jogg i 9,0 km/h och 10 min promenad i 7,0 km/tim.

Tisdagens träning:

Simning, 60 min.

Simkurs igen. Ville inte gå dit. Ville verkligen inte gå dit. I mörkret. Sent. Trött. Sjukt ont i kroppen efter måndagens träning. Oinspirerad. Först efter att ha blivit lovad en semla om jag gick och tränade kom jag iväg. Väl där var det roligt. Gick bättre än på länge. Ryggsimmet börjar känns riktigt bra. Bröstsimssparkarna som krånglat länge går bättre. Crawltekniken känns så där och andningen fortfarande som en katastrof.

Kommentarer
Postat av: ola

Inte riktigt min typ av träning men jag är evensjuk ändå :-( Vill oxå träna...

2009-03-11 @ 10:40:46
URL: http://cykelola.blogg.se/
Postat av: emilia

Bra jobbat!

2009-03-11 @ 18:32:22
URL: http://enmilia.blogg.se/
Postat av: Malin

Vill du maila mig...vore snällt. Tack tack

2009-03-12 @ 08:47:03
URL: http://healthandliving.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ibland är det så himla segt att gå till träningen, som jag skrev i mitt inlägg, benen känns så tunga. Men när man väl är där så kopplas någon energi på och man kör på så hårt man bara kan :-) VILJAN är så viktig!



OJ hundra kronor för cykeltröjor? Vart kan jag hitta denna cykelaffär? Hittade du någon fin? Det låter ju som en dröm för mina studentöron! I regel brukar ju cykeltröjor kosta mellan 400-1000kr. Pust riktigt dyrt! Om man ska ha långa eller korta, det är bra och ha båda. Nu på våren kan det vara skönt med lite längre byxor men på sommaren är det ju skönt med kortare:-)

Jag har inga med hängslen, tycker att det fungerar mycket bra utan. men kanske ska ge mig på och köpa ett par med hängslen också, åh det är så mycket man vill ha! Jag är besatt ;-)



Angående vilken cykel, det är svårt det där.

Personal i cykelaffärer brukar ha stor koll på det där så det är bara fråga om hjälp :-)



Nu ska jag cykla iväg till skolan



Ha en fin torsdag!

2009-03-12 @ 12:32:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback