SAMMANTRÄFFANDE

Jag surfar då och då runt bland träningsbloggar och klickar mig vidare på deras länkar och hittar således till nya bra bloggar, precis som man gör i bloggvärlden. För inte så lång tid sedan kom jag in på den här tjejens blogg. Hon tränar hårt inför Body Fitness vilket iofs känns rätt långt från mig och min träning men hon verkade bjuda på sig själv och jag la till hennes blogg bland mina favoriter.

När jag idag efter löpningen gick en trappa upp för att köra styrketräning möttes jag av ett helt foto-team med blixtrar, skärmar och ett gäng uppumpade modeller. Dock verkade människor träna som vanligt runt omkring dem och jag ville inte banga den styrka jag hade tänkt köra. Då ser jag ett bekant ansikte bland modellerna, hon. Och medan jag kör mina övningar funderar jag på om jag ska smyg-fotografera eller jag inte ska bry mig alls.

Men under mina rygglyft bestämmer jag mig för något helt annat. Jag slog undan min känsla av att vara i tonåren och bete mig som en groupie eller nåt. Jag tänker istället att det här är charmen med bloggvärlden och jag vill måna om goda tankar och vänskap mellan tjejer istället för exempelvis avundsjuka och bitterhet. Jag går alltså fram och presenterar mig och talar om att jag läst hennes blogg. Hon verkar tycka att det är kul och jag tar en bild som bevis och som den töntiga bloggaren jag är.

Som kuriosa kan jag nämna att hon är ännu snyggare i verkligheten. Och glad och trevlig också, vilket egentligen är bättre egenskaper.


Snygga Denice, på mitt gym,  i min sneda kameravinkel

Kommentarer
Postat av: Tezzan, Wellness Coach

svar: jo, jag håller med dig att mått och fasthet är viktigare än vikten. Men det kilo jag gått upp är rent fett! Det måste väck igen!

2009-03-01 @ 19:35:01
URL: http://herbatezzan.se
Postat av: Leonora

Hoppas du haft en härlig dag :)

allt väl?

2009-03-01 @ 19:39:17
URL: http://magiskaminnen.blogg.se/
Postat av: Lina

Här har det hänt grejer! Så fint du gjort om bloggen.



Jag följde Vasaloppet från cykeln, 4h nöta sadel. Det var ju himmelriket för mig! :-)



Hoppas du har haft en skön söndag!!







2009-03-01 @ 22:32:41
URL: http://cyklingminpassion.blogspot.com
Postat av: Anna

Går det att söka upp dig på funbeat tro?

2009-03-02 @ 10:05:58
URL: http://annoula.blogg.se/
Postat av: Denice

Hejsan Annika!!!

Trevlig blogg du har. Kul att du kom fram till mig på gymmet. Blev jätte glad ska du veta. Jag är lika som du där, ser jag någon som jag läst om går jag med fram å hälsar!

Jasså så du siktar på tjejklassikern! Jisses va härligt! Det skulle jag vilja ta mig an någon gång i mitt liv. Vilken resa =)

Ha de bra nu å lycka till!!!

2009-03-02 @ 12:39:01
URL: http://www.metrobloggen.se/denice
Postat av: JoHo

Åh, vad fint du har "möblerat om" här på bloggen, piffat och så! :) Och HELT rätt att gå fram och hälsa på en fellow bloggerska ju - det är ju det som är så KUL med bloggar, heja du! :)



Dessutom så... eh... ja, du har ju såklart helt rätt om min "andra blogg" hihi :p Har bara inte outat det på vanliga bloggen än. Tänkte vänta tills vi gjort ultraljud (nästa tisdag!) men SNART så :P

2009-03-02 @ 22:23:35
URL: http://www.snartvuxen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback