GÅRDAGENS TRÄNING

Simning, 60 min

Simkursen fortsätter. Idag hade vi en vikande instruktör som bara lät oss simma crawl och crawl hela tiden. Nyttigt men jobbigt. Fokuserade lite extra på andningen och ja, det var väl ytterligare en timme som behövdes för att nöta. Det är nästan för lite med en timme i veckan. Jag gör inte tillräckligt stora framsteg. Det är ju hur jobbigt som helst att simma en längd, 25 m. (Hur har jag tänkt mig att simma 1 000 m i riktigt levande vatten men massa andra trängandes kvinnor?) Vi fick testa att simma en längd och bara ta luft en enda gång. Det gick! OK då, vi hade visst fenor på fötterna också.

Promenad, 35 min.

Tur och retur till simhallen. Men ljudboken i öronen och nycklarna i handen.

Kommentarer
Postat av: Malin

Ja det är verkligen inte lätt att lära sig crawla. Tyvärr kom jag inte längre än till att lära mig att andas, men då till bröstsim. Kom aldrig längre i min "kurs". Skidåkningen kom i vägen och nu har jag ju ingen privat tränare längre :( Tror allt jag får satsa på bröstsim på Vansbro. Funkar ju det oxå.

2009-03-25 @ 12:15:50
URL: http://healthandliving.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback