DAGENS TRÄNING

Boxning, 60 min

Grymt jobbigt att bara skriva in den här rapporten. Händerna skakar och det ömmar i knogarna. Skön smärta efter ett roligt träningspass. Inte så tröttsamt direkt under passet men det tog ändå. Kul med sällskap av Elin.

Löpband, 45 min.

Jag testade lite intervaller för första gången. Svårt att veta vilken nivå jag kunde klara av men det var ju bara att bestämma något och köra.

20 min: 10 km/h.
Intervaller x 5.
1 min: 12 km/h och 1 min: 9,5 km/h.
Nedvarvning, 15 min: 6,5 km/h.

Medelpuls: 159
Maxpuls under passet: 183

Det gick relativt lätt att springa på 12 km/h men jag hade nog inte orkar så mycket mer. Hade glömt ipoden hemma så med lite musik kanske det hade gått lite enklare.


Pulskurvan på löpbandet

Kommentarer
Postat av: ola

verkar vara vettiga intervaller för att få upp löphastigheten. Pröva även längre intervaller, ca 4-5 minuters med lika lång vila emellan.

Du vågar väl vila och äta ordentligt när du kör dubbla pass så där? Boxningen ger en jäkla skön trötthetskänsla i hela kroppen, Jag vet. Det där med skakande händer är roligt. Kommer ihåg när man hade kört ett tufft säckpass och skulle kryssa i närvaro på listan efteråt, det var skitsvårt :-)

träna på. Nu ska jag snart iväg på ett VO2Max-test.

2009-03-26 @ 16:46:15
URL: http://cykelola.blogg.se/
Postat av: EW

Har du någon pulsklocka eller liknande som gör att du får sån där exakt kurva? :)

2009-03-27 @ 16:46:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback