KVÄLLENS TRÄNING

Styrketräning, 85 min

Uppvärmning, rodd 5 min.

Körde igenom hela överkroppen. Benen och rumpan har jag fortfarande träningsvärk i sedan body pump-passet i fredags. Jag ska försöka lära mig uttrycken för de olika styrkeövningarna så att jag har koll på hur jag tränat och även för att komma ihpg oilka bra övningar till senare eftersom styrketräningen ofta sker högst sporadiskt. Det blev iaf ryggresningar, bröst hantlar liggandes med raka armar, triceps kickbacks tror jag det heter, biceps curl, mage i stol där man "hänger uppochner", axlar hantlar med vinklade armar och axlar med stånglyft. Riktigt roligt att träna!



Kommentarer
Postat av: Malena

Styrketräning är så roligt! Jag är också jättedålig på vad alla övningar heter. Det finns en del illustrativa sidor på nätet med massor av övningar och dess olika namn. Och ibland heter samma övning olika saker. Så jag skiter i att lära mig namnen, jag bara utför dem :-)

2009-06-15 @ 06:46:20
URL: http://bredablick.wordpress.com
Postat av: Malin

Vad är det jag hör, det låter lovande ;) Nä jag vågar knappt säga det högt heller, fast ändå har jag ju skrivit ett inlägg att jag börjar bli sugen. Hmm...tål verkligen att funderas på!! :)

2009-06-15 @ 21:22:35
URL: http://healthandliving.blogg.se/
Postat av: Malena

Nu har jag länkat till dig :-)

2009-06-15 @ 21:23:36
URL: http://bredablick.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback