VILA

Jag vet att man behöver vila mellan träningarna och jag har ju haft sjukt mycket träningsvärk i kroppen sista tiden. Jag känner dock att man blir beroende av träningsendorfinerna och kicken. Jag vill inte vila och jag tror att det går att röra på sig varje dag men använda olika delar av kroppen och träna på olika nivåer.

Hur som helst blev det en vilodag igår (efter fem dagar träning) och det var lite skönt att just en fredag slippa stressa och slippa försöka hitta en lucka för träning och dusch.

Idag har jag dock en planerad löptur med tjejerna innan ett välbehövligt bubbelbad och myskväll. Ska ladda med lite mellanmål nu.


Nollgradigt och sol ute!

Kommentarer
Postat av: Miss Agda

Ja, det är faktiskt viktigt att vila. Jag tränar löpning i huvudsak, men tränar lite överkropp på "vilodagarna". Fast en dag med totalvila eller max promenader måste man alltid ha i veckan, tycker jag!

2009-01-17 @ 14:29:01
URL: http://www.missagda.blogspot.com
Postat av: Karin

Vila bör man annars dör man! Jag kör sällan mer än varannan dag... Men så tränar jag mer ensidigt än dig, bara löpning (och promenader, men det räknas inte som träning riktigt) kroppen håller inte om jag kör oftare... Fortfarande mycket snö i dalarna, det börjar ju närma sin nästan!

2009-01-17 @ 19:43:38
URL: http://karintanker.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback