ANGÅENDE STARTLED

Jag hade fått en bekräftelse per mejl om min anmälan och startplats. Det är alltså sant och ett faktum att jag startar i startled fem! Jag har läst mig till att det är det främsta ledet man kan hamna i som förstagångsåkare och motionär.

Samtidigt som det är sjukt roligt och positivt att hamna långt fram och slippa sönderåkta spår och köra om (eller är jag för optimistisk nu?) så blir jag mer nervös nu. Personen som hade mitt startnummer ifjol åkte t.ex. på 2,5 timme. Ingen press på mig nu...

Är lite rädd att det finns en risk att jag försöker hänga på i ett tempo som jag inte orkar hålla?

Men jag ska tänka positivt och räknar därför kallt med att det finns goa motionärer som jag i alla startled. Lite draghjälp kan jag dessutom behöva.


Så här såg det ut på riktiga vasaloppet ifjol när jag var åskådare, trångt!

Kommentarer
Postat av: Malin

Får gratulera, är ju hur bra som helst att slippa sönderåkta spår och en massa stoppklossar i spåret ;) Äsch känn ingen press på dig, kör i det tempo som passar dig. Men visst måste man försöka att inte hänga på de snabba i början så du inte tar en massa krafter så tidigt i loppet. För min del var det rätt trångt i början så det var ingen risk att starta för hårt. Vet dock inte hur det är så pass långt fram. Tror det kommer gå bra för dig!

2009-01-22 @ 14:46:54
URL: http://healthandliving.blogg.se/
Postat av: Petra

Grattis =)



Och jag är så impad av dig!!



Hälsningar från en sjukling

2009-01-22 @ 15:25:54
URL: http://egokick.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback