CYKELFUNDERINGAR

Med Tjejvasan och de tre intensiva månaderna för funderingar, uppladdning och träning bakom mig ska jag nu lägga upp en strategi för Tjejvättern som följer närmast. Det är i stort sett omöjligt idag eftersom jag knappt cyklat överhuvudtaget sedan jag växte ur min rosa mountainbike 1997(?)och än mindre suttit på en riktig racercykel. Positivt sett så har jag i alla fall en del erfarenhet av Spinning. Och eftersom jag klarade av längdskidorna så jag ska minsann klara cyklingen också!

Inför 10 mil på cykel tänker jag idag så här...

Inköp
Cykel (6000-8000 kr för en billig cykel har jag förstått)
Cykelskor? för särskilda pedaler? (500-1000 kr?)
Cykelkläder: Tröja/vadderade byxor/handskar? (kommer nog lägga en del extra pengar på kläder)

Innehar:
Cykelhjälm
"Vanliga" träningskläder
GPS-klocka

Ordna anmälan (c:a 600 kr)

Träning:
Spinning (minst en gång i veckan)
Landsvägskörning när cykel är införskaffad
Ett längre cykelpass i månaden?
Fortsätta med vanlig gymträning och löpning (mål 5 pass i veckan inkl spinning)
Fullfölja simkursen (som en bra grund inför Vansbro - avslut troligen 5 maj)

Övrigt
Fortsätta omstrukturera kosten och äta mer nyttigt. (Funderar på om jag behöver skriva upp maten varje dag verkligen?)
Sova mer

Inspiration på nätet
Cykla
Vätternrundan
Cykloteket
Linas cykelblogg
Iforms cykelguide
Cykelartiklar på utsidan.se
Hagacykel i Norrköping

Kommentarer
Postat av: Susann

Lycka till med Tjejklassikern!

Landsvägscykling är förresten jätteroligt!

2009-02-25 @ 08:48:03
URL: http://susaber.blogspot.com
Postat av: Lina

Så gullig du är och har mig på listan :-))



Bra att du fortsätter med gymträning. Fokusera extra på rygg och mage! Viktigt att vara stark där när man cyklar för att hålla upp sig själv.



Vi får absolut ta en tur i sommar tycker jag! :-)





2009-02-25 @ 09:06:46
URL: http://cyklingminpassion.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback