SÖNDAGENS TRÄNING

Längdskidor, 1 tim 9 min.

14,5 km.

Sista dagen och ett kort pass var inplanerat för att hinna äta, duscha, packa ihop och städa stugan innan klockan 12.

Kroppen kändes bra, knappt sliten alls och spåret lockade faktiskt åter igen.

Tre varv runt favoritspåret blev det. Hade koll på klockan och försökte hålla koll på tempot och inte tappa för mycket i uppförsbackarna. Det märktes att jag blivit bättre för tekniken gick av sig själv. De backar jag tyckte var jobbiga första dagen kändes knappt som uppförslut nu och tiden blev bättre och bättre. Mycket roligt.

Visserligen ett enkelt spår med väldigt mycket stakning som sagt men jag tror att det var bra för att verkligen nöta in tekniken och hitta ett bekvämt tempo.

Fantastiskt att få åka medan solen gick upp och stundtals bländade genom de snötäckta träden och himlen färgades rosa. Jag vill aldrig glömma hur fina vyer jag fick på fjället den här helgen. Jag känner mig genomfrälst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback