DAG FEM: SÄLKA-KEBNEKAISE

Vandring, 6 tim.

23 km. Ett långt pass med varierande vandring, mycket sten, en del höjdstigning och vandring i dalgång längs med vattnet, som avverkades på sju och en halv timme med "snabba gruppen".

Vädret i fjällen växlar fort och vi hade under hela veckan fantastisk tur med vädret. På dagarna hade vi skönt vandringsväder och dessutom ofta sol när vi stannade för lunch. Två kvällar regnade det när vi satt i tryggt och torrt förvar i stugorna så det gjorde ingenting.


Vacker utsikt från leden


Fjällvy


På väg


Över ett litet vad


Hängbroar var relativt vanligt


Fikapaus nära målet, skön känsla


Kebnekaise fjällstation i sikte


Kvällens tre-rätters-meny och den lilla portionen som knappast mättade våra vandringsmagar


På kvällen genomgång inför morgondagens utflykt till Kebnekaises sydtopp

Kommentarer
Postat av: izza

Jag har sagt det förut! Men blir ännu mer säker när jag ser så mycket mer underbara bilder! Vilken fantastisk resa!! Så otroligt vackert det är där uppe!!



Åååh! Imorgon är det dags! Jag har putsat lite på cykeln och oljat in kedjan, hoppas det inte blev för mycket. Men jag har inte börjat packa än!! :@ Måste sätta fart snart tror jag!! Och så ska jag åka till affären och handla sista provianten och vaselin :D



Hur går det för er? Har Lina kommit fram än??



Kraaam!

2009-08-06 @ 19:22:09
URL: http://runrunner.wordpress.com
Postat av: Petra

Oh, du ska veta att det här är ögongodis BIG TIME för Fjäll-Petra! Nästan så man vill vara med nästa gång :) Drar till Jotunheimen på måndag för en veckas fjälltur!

2009-08-06 @ 22:21:36
URL: http://egokick.blogspot.com
Postat av: Mikaela

Gudars vad underbart det ser ut, en liten dröm man har, att vandra norröver. nån gång skall det väl bli av... :)

2009-08-07 @ 15:06:01
URL: http://www.njutmaten.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback