DAGENS TRÄNING

Löpning, 32 min.

5,3 km. Tillbaka i vardagen - och det känns nästan lungt och skönt efter en otroligt aktiv semester. Idag planerade jag in en liten runda för att mjukstarta löpningen. Jag har tre veckor på mig till Tjejmilen och det känns lite knappt men jag ska åtminstone inte göra bort mig och köra för hårt direkt utan succesivt öka och vänja kroppen. Som mål har jag att försöka löpa tre gånger i veckan och att innan loppet ha sprungit en långdistans som för mig skulle innebära mer än 10 km - lämpligen 12 km kanske?

Idag blev det lite improviserade intervaller eftersom jag hade svårt att hålla en jämn fart och tyckte det var kul att trycka på lite. Gick ett par avsnitt också och var tvungen att stanna för rödljus vid ett par tillfällen. Kändes rätt roligt trots allt.

Kommentarer
Postat av: Anki

Vad skönt att komma i rutiner med träningen igen även om du som sagt haft en väldigt aktiv semester..:) Så du skall springa tjejmilen också, vad roligt. Själv räknr jag ner till Lidingö, bara 46 dagar kvar nu...ler

Postat av: Andréa

Vardagen kan faktiskt vara rätt skön ändå :) Bra jobbat med löpningen också. Kommer säkert gå jättebra på tjejmilen! Bara du springer lite mer regelbundet så komemr du snart in i det. Du har ju inte direkt legat på latsidan under semstern, så konditionen är ju inget problem!

2009-08-12 @ 09:22:53
URL: http://lopningolivet.blogspot.com
Postat av: Lina

Jobbigt med intervaller! Det tar ju som tusan i benen och på konditionen :-)



Så du la märke till mitt rondell tecken :-) haha enda gången jag gjorde det och så hamnar det på film, typiskt.



Åh vill ut och cykla igen med er!

Längtar tillbaka!!



kollar på filmen och skrattar fortfarande åt tommys huuurra!

2009-08-12 @ 21:01:13
URL: http://cyklingminpassion.blogspot.com
Postat av: Sofia

ja du har verkligen hållt igång i sommar. Härligt!

2009-08-12 @ 21:48:04
URL: http://ellybrittasofia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback