DAG FYRA: ALESJAURE-SÄLKA

Vandring, 6 tim.

25 km. Packning c:a 14 kg.

Veckans längsta och tuffaste dagsetapp där vi gick över Tjäktkapasset och passerade Singistugorna vid 13 km för att komma till Sälka efter totalt 25 km. På grund av att några fått besvär med skoskav, hälsenor och andra krämpor så började vi stegvis dela in oss i två grupper och min grupp gick något fortare och det var riktigt kul att få trycka på.

Jag började känna mig trygg i att orka, i att lyfta blicken och se annat än stenarna där vi satte fötterna. Känslan av att gå först och kunna se ut över hela det fantastiska landskapet var enorm! Jag mådde riktigt riktigt bra och uppskattade den här dagen massor!


Vandringsvy


Viktigt med fikapauser


Jag framför en typisk U-dal


På väg upp till vindskyddet uppe på Tjätkapasset


På väg ner igen...


Framme vid stugorna

Bra med skyltar så man kan hålla reda på var man är

Kommentarer
Postat av: ola

Fasiken vad mkt snygga bilder. Riktigt avundsjuk men idag är det ju jag som åker norrut men "bara" till Åre för fjällmarathon.

2009-08-06 @ 06:58:30
URL: http://cykelola.blogg.se/
Postat av: Malin

Så sjukt fina bilder. Blir så sugen på att fjällvandra!!

Oj vad laddad jag börjar bli, ska bli sååå kul imorgon!!

2009-08-06 @ 09:45:07
URL: http://healthandliving.blogg.se/
Postat av: Jane

Som sagt - jag är så avis!!! :D

2009-08-06 @ 11:13:38
URL: http://www.felicitasblog.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback