ASHTANGA

 
Denna vecka (3 sept - 9 sept) är det öppet hus på Luleå Yogacentrum. Tips till eventuella Luleåbor som läser här och är nyfiken på yoga.
 
Det var flera månader sedan jag var där och kom i kontakt med Ashtangayogan för första gången. Det är en tuff yogaform, fysisk och svettig. Det finns en tanke bakom varje sekvens och flöde. Det kan vara jobbigt att möta sig själv och handskas med alla känslor som finns men jag är ännu mer nyfiken nu att gå vidare med detta när jag vet vad det innebär. Jag har väntat på höstens nystart för att få gå kursen från början och lära mig grunderna.
 
Nu var det bara prova-på men det var ändå en timmes träning och skönt, fint och jobbigt. Allt i ett. Som livet ungefär.
 
 

Kommentarer
Postat av: Malin

Hej! Åh blev sugen på att testa nu, har aldrig varit på riktig yoga utan bara kört hemma framför en dvd. Är det lämpligt att testa gå på Kundalini för nybörjare då? Eller är Ashtanga lämpligare? Kan ingenting alls ;P

Svar: Hej! Vad skoj att du blev sugen :) Jag tycker du ska testa båda om du är nyfiken. För de två är helt olika och jag vet inte vad du gillar. Kundalini skulle jag beskriva som mycket lugnare, mycket sittande, med meditation och mantran osv. De har ju dessutom Yinyoga (håller positionerna länge) och en Flow (som en lättare typ av Ashtanga kanske?). Kolla på schemat: http://luleayogacentrum.se/schema/gratis/introduktionsvecka-3-9/9-2012
Annika

2012-09-04 @ 15:09:29
Postat av: Mari

Underbart att vissa ställen har sådana gratisveckor, perfekt för dom vill testa. Hoppas det går bra =)

2012-09-04 @ 16:54:38
URL: http://www.marriie.blogg.se
Postat av: Jonna

Vad kul med både crossfit och yoga... känns som bra komplement till varandra också!? Hoppas allt är bra med dig annars också, kram till Annika!

2012-09-06 @ 20:47:06
URL: http://www.fartfylld.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback