HOJ HOJ

Igår gjorde jag mitt andra besök på Haga cykel. Jag har ju, som jag nämnt tidigare, svårt att fatta snabba beslut men försöker tro att mina besök i affären faktiskt för mig närmare ett beslut, även om jag inte känner mig särskilt mycket visare. Det är en djungel av olika märken, växlar, styren, ramar, vikter och så klart prisklasser. Det är nog så att prislappen styr rätt hårt vilken cykel det blir.

Igår provcyklade jag en racer, för första gången. Det var verkligen ovant och det kändes som om man låg ner över styret och knäade sig själv i magen. Svårt att nå bromsarna och konstig känsla att växla på samma spakar. Det var nästan lite otäckt och jag kände en obehaglig känsla, en odefinierbar rädsla... kanske för att ramla, göra mig illa... Jag tror säkert att den går att övervinna. Jag är ofta löjligt nervös när jag ska göra saker som jag aldrig gjort förrut.

Men just nu... känns det avlägset trots att tjejvättern går av stapeln om 58 dagar, f.e.m.t.i.o.å.t.t.a., det är ju ingenting! Jag ska(måste!) fokusera på det lilla stinget av längtan/förväntan/stolthet/nöje som faktiskt också infann sig under min lilla provtur.

Nu tar jag semester och åker norröver i en si så där tio dagar, mmm...

Men när jag kommer tillbaka är det cykling som gäller.

Kommentarer
Postat av: Malin

Jag kan känna igen mig i känslan att man nästan ligger ner och att det är lite otäckt. Tror nog att när man väl cyklat några gånger så kommer det kännas bättre. Det måste det iaf göra då jag köpt en ny cykel för en massa pengar. 9000kr närmare bestämt kostade den. De hade ett erbjudande på cykelaffären så jag fick med trampor och skor på köpet, till ett värde av 1500 kr. Jag tog lite andra prylar istället för skorna då jag redan har två par.

När du kommer hem måste vi peppa varandra til att cykla en massa!!

Ha det så skönt under påsken!! Glad Påsk på dig!

2009-04-09 @ 10:40:39
URL: http://healthandliving.blogg.se/
Postat av: Lina

Tusen tack! Jag hade en underbar födelsedag! Och precis, jag fick ju göra det jag gillar mest och det är ju cykla :-) sen äta det bästa jag vet, jordgubbar och sen blev det spa, helskönt!



Kul att du provat racer nu! Jag känner igen känslan, man är lite smårädd i början och ovan, smala däck och så. Men det bli bättre, jag lovar. Man känner sig säkrare efter varje gång!



Det är ju så himla kul, och det kan ju gå så himla fort, då pirrar det i magen :-)



Trevlig Påsk!!

2009-04-09 @ 17:07:12
URL: http://cyklingminpassion.blogspot.com
Postat av: ola

Hej. Nästa gång du besöker Hagacykel kan du be att få prata med Niclas. Han är en konkurent till mig men jäkligt kunning. Hälsa från mig.

2009-04-09 @ 20:08:58
URL: http://cykelola.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback