KOSTSAM HISTORIA

Oavsett om längdskidor inte känns som en materialsport så kommer det att gå en del pengar på det här projektet.

Planerade utgifter:
Anmälan c:a 800 kr
Skidor/Pjäxor c:a 2500 kr
Pulsklocka c:a 2500 kr
Kläder jag måste köpa (Jacka, handskar, mössa) c:a 1500 kr
= 7 300 kr

Resa till snön/Boende * X ggr = ? kr

Roliga tillbehör:
Extra kläder till träning osv
Solglasögon
Personvåg

Att snåla när det gäller hälsan och mitt mål känns dock inte aktuellt. Jag är säker på att jag kommer att få tillbaka insatsen på annat sätt.

Jag bör främst se till att köpa skidor och pulsklocka nu så att jag kan dra igång på allvar. Men... jag tycker inte om att stressa fram beslut utan vill vara påläst. Sägas bör, ni som känner mig vet detta, att jag kan inte handla på impuls utan varje inköp har ett mödosamt jobb bakom sig. Min dator tog minst sex månader att köpa, mobiltelefon c:a ett år och systemkameran gick så snabbt som ett par månader (efter några års funderande) pga tidspress inför en resa. Bilen som jag fortfarande pratar om kan vi återkomma till igen nästa höst?  

+ Hurra! Fick 800 kr i ren bonus idag. Det kanske kan sporra mig till inköp.

Kommentarer
Postat av: Malin

Ja det kostar på när man ska köpa allt. Jag köpte mina längdskidor för 4 år sen inför Tjejvasan -05. Nu äger jag ju ett par skidor och kan åka när jag vill (förutsatt att det är snö då vilket det tyvärr inte är så ofta :(, vilket är kalas. Har lämnat mina skidor på vallning så på fredag är det premiär. Ska till Torsby och träna i skidtunneln.

2008-11-12 @ 12:41:01
URL: http://healthandliving.blogg.se/
Postat av: Malin

Nja löpare behöver man väl inte vara, men det är ju en väldig fördel att ha tränat kondition, så absolut inga fel att löpträna mycket innan Vasan. Det absolut bästa är ju att träna skidor eftersom det inte är riktigt samma flås som när man spinger, men svårt ju när det är så varmt ute. Vi ska iväg till Torsby med jobbet annars hade jag nog inte varit så ambitiös så jag hade åkt dit själv ;) Vi ska nämligen åka stafettvasan med jobbet. Jag har dock inte bestämt om jag ska vara med då mina hälsenor krånglar men tänkte att jag skulle med till Torsby för att testa och se om det går bra att åka. Vill så gärna vara med på loppet. Målet 2010 är att åka Halvvasan.

2008-11-12 @ 15:25:39
URL: http://homeandliving.blogg.se/
Postat av: Sofy

Hej Annika! Kul att du hittat till min blogg!

Jag har en Polar rs 200 sd? hm, har glömt vad den heter, men den är en av deras mittemellanmodeller, inte allra flashigast, men heller inte simpel. Den har en footpod till så man kan mäta hur fort man springer per km. Just nu är den borta... är livrädd att jag la kvar den på mässan i söndags, har ringt deras hittegodsavdelning o lämnat meddeland emen ej fått svar ännu.



Så det är tjejvasan som gäller. PHU.. jag kör strutsvarianten gällande den, är anmäld men kommer försöka undvika att träna för den så länge jag kan, tror jag tycker det är aptrista tt åka längd, nån borde övertyga mig om motsatsen! Materialsporter är det alla gånger, både med löpning o längd!

2008-11-12 @ 15:53:01
URL: http://www.fialuttalej.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback