YOGA-DATE

Igår hade jag yoga-date och eftersom det är svårt att umgås just under själva yogautövandet så träffades vi innan passet hos mig en sväng. Två trevliga tjejer som jag faktiskt lärt känna genom bloggen. Jag blir fortfarande fascinerad av att det går att träffa vänner över internet men faktum är att många av mina nuvarande vänner känner jag på så vis.

När det sedan var dags för yoga kände jag att min kropp var trött och till och med lite öm på vissa ställen efter de senaste dagarnas yogaträning och en skum känsla i baksida lår av all stretchning. Jag är lite orolig för benen eftersom jag är överrörlig i knälederna men försöker att tänka på att ha en lätt böjning åt rätt håll vid de flesta positionerna.

Det var nytt upplägg med mer styrka och det blev olika varianter av plankor och det var jobbigt. Helt plötsligt i en solhälsning så händer det! Jag fick ner hälarna i golvet. Jag har alltså varit mil ifrån tidigare och har inte ens fantiserat om att komma ner (har extremt stela baksidor och rumpa) och så helt plötligt så lyfter jag lite på tårna och så går hälarna i. Men det var kvällens sista solhälsning och det var dags att flöda vidare så den stunden fick jag inte njuta länge av tyvärr.

Märker att yoga handlar väldigt mycket om dagsform och min egen koncentration. Vissa övningar skiljer mycket från dag till dag.

Linda gjorde premiär på yoga och verkade nöjd efteråt. Roligt! Hon är dock en av de mest blygsamma personer jag träffat och verkar ha en skev uppfattning om sin egen (mycket goda) förmåga inom många idrottsområden. Från mitt perspektiv där jag ibland såg henne i ögonvrån verkade hon som gjord för detta. 





Kommentarer
Postat av: Uppochhoppa

Det är härlig energi och lugn samtidigt här inne1 jag gillar det starkt!

2012-03-14 @ 20:02:11
URL: http://uppochhoppa.se
Postat av: Jonna

Håller med Sofia, både lugn och energi, ro och styrka! Och visst är det grymt att man kan lära känna folk via bloggen!

2012-03-14 @ 20:47:24
URL: http://www.fartfylld.blogspot.com
Postat av: Mari

Men vad kul, spännande när det resulterar i sådan vänskap =)

2012-03-14 @ 21:39:35
URL: http://marriie.blogg.se/
Postat av: Carl-Magnus

Låter som en bra kväll. Yogiskt och socialt!

2012-03-15 @ 22:13:08
URL: http://www.järnpöjkarna.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback