MER CROSSFIT

Galet jobbigt!
 
Jag hatar ju löpning. Det är inte min grej. Förra passet bjöd ju på 36 m löpning vilket jag fasade för men idag stod det 400 m löpning på tavlan över dagens pass. Fy! 400 m mitt i stan runt strandpromenaden och människorna som satt på BBB och åt middag och drack vin, förbi gänget som åt glass och mitt bland hundägare och andra motionärer.
 
Jag sneglade omkring mig på gruppen av vältränade och till synes snabba människor, större andel killar än tjejer och jag kunde inte låta bli att tänka nedsättande tankar om mig själv. Hur skulle detta gå? Egentligen ville jag bara gå hem. Eller säga att jag var skadad någonstans. Eller... så tänker jag tvärtom och peppar mig själv. Gör det bästa jag kan åtminstone. Och när jag väl tänkt den tanken så visste jag ju att det var det som var det som gällde.
 
 
Uppvärmning
 
Teknikgenomgång:
Box Jump
Halva Burpees (utan armhävning tack och lov)
 
1 x 400 m löpning
 
5 x
12 Burpee Box Jump
1 trapplöpning med höga knän
 
1 x 400 m löpning
 
Stretch
 
Under sista löpningen brände det i benen, sved i halsen och hjärtat pumpade hårt. Jag ville bara stanna. Men tränarna och resten av gänget skrek istället Spurta! och på något sätt så lyckades jag till sist öka farten lite och direkt när jag kom in i "mål" så rasade jag ihop och flämtade och det var så jäkla skönt!
 
Galet nöjd med att ha klarat ett sjukt jobbigt pass. Jag utmanade inte bara mina muskler utan främst mitt psyke och övervann nervositeten.
 
 
 
 
.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Marie

Härligt jobbat! Och bra att du inte lyssnade på din inre kritiker.
Jag ska testa Crossfit idag för första gången i mitt liv, är lite nervös faktiskt.

2012-08-14 @ 12:51:34
URL: http://asitismarie.blogspot.se
Postat av: Mari

Härligt !!!! Grymt bra jobbat =) Hoppas du har det bra ?!

2012-08-14 @ 19:53:50
URL: http://www.marriie.blogg.se
Postat av: erika

Underbart inlägg och härligt kört! Känns som sagt fint med de här ärliga och härliga inläggen. Jag försöker skriva likadant, som du kanske har märkt :P

2012-08-22 @ 10:53:29
URL: http://sandsnovatten.blogspot.com
Postat av: Ulrika

Ja det är ju just det där crossfit handlar om - att utmana sina rädslor. Bra jobbat! Du kommer vara i grym form till Portugal.

2012-08-22 @ 21:00:32
URL: http://traningseffekt.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback