I MAGEN

Dagarna går så fort nu för tiden och bloggeriet glöms bort emellanåt.

En liten återblick på mina tallrikar de senaste dagarna så har det bland annat bjudits på en laxmiddag som serverades med (trumvirvel) min alldeles egna potatis och om jag får säga det själv så smakade de alldeles förträffligt.

Färskpotatis närodlad på balkongen smakar nämligen början på sommaren. Den smakar barndom och sötma av alla fina sommarminnen. Den smakar som när farmor och farfar levde och den smakar landet. Då spelade det ingen roll att det blåste höststorm utanför fönstret för tack vare min potatis så finns sommaren varm inom mig igen.



Och så har jag bakat bärpaj, på alla bär och frukter och nötter jag hade hemma. En blandning av rabarber, nektariner, blåbär, hallon, björnbär och valnötter fick samsas under knäcktäcket.



Jag har tydligen gått och blivit kaffedrickare och gör numera eget kaffe till mig själv när jag är ensam hemma. Så nu jobbar jag vidare på det här med en bit (flera bitar) mörk choklad till.



Annars har helgen bjudit på en hejdundrande välordnad och trevlig kräftskiva med alla de rätta attributen. Dock blev fingrarna alldeles för kladdiga och händerna alldeles för upptagna av snapsglasen och häftet med sångerna att det inte blev några riktiga matbilder på de vackra röda läckerbitarna.



...och en redig hotellfrukost som glädjande nog innehöll båda pannkakor och grädde så jag kunde stå mig en halv dag bara på dem.



Och inte att förglömma så har jag nu som äkta norrlänning ätit stekt palt med smör och lingonsylt. Ett glas mjölk skulle tydligen passa till men jag tyckte nog att en fredag kunde bjuda på ett glas vin ändå... Jag måste säga att det var godare än jag trodde, det smakade lite som pannkaka fast kladdigare och saltare. Så nästa gång får jag nog testa att göra egen palt.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Åh vad mkt gott!

2011-09-07 @ 15:34:35
URL: http://karinolofsson.se
Postat av: Emelie

Alltså dina matbilder... De får mig alltid att bli hungrig!



Apropå magen och all min klagan. Det ÄR underbart att vara gravid också. Det är ju som sagt en bebis därinne och det är magiskt. Jag och Erik pratar jämt om det och blir lika glada varje gång det är sig därinne. Jag inser att det låter på bloggen som att jag bara är missnöjd och så är ju verkligen inte fallet. Det är bara det att det är lättare att skriva om lite tokroliga eller irriterande saker än att allt är sockersött och lyckligt. Jag kan ju skälv bli lite trött på bloggare som är superpositiva hela tiden, men samtidigt så är det ju inte bra att bli en negativ person! Bra att du säger till mig. Jag har krupit upp i soffan med praliner nu :)



Kramar

2011-09-08 @ 20:52:58
URL: http://greiddnos.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback