SKÖN HELG

En helg att stoppa in i hjärtats minnesbank och spara till en dålig dag. Jag har bara njutit, haft tid till avkoppling och en lagom dos av träning.

Jag funderar fortfarande på vad jag vill ha för träningsmål men vad jag däremot kommit fram till är att ett av mina mjukare mål den här hösten är att vara hemma mer. Hela förra året och året innan det var jag ute och for och flaxade helg efter helg. Det var alltid roliga saker på gång men det tog på krafterna att hela tiden packa väskan och packa upp väskan. Långa restider, stress över anslutningar och alltid känslan av att ligga efter när jag kom hem igen...

I höst har jag ingen helg planerad på annan ort (ännu). En enda helg är planerad med underbart besök till mig. Det är väldigt väldigt ovant.

Detta hinner säkert ändras och nog är jag fortfarande öppen för roliga förslag - ett fåtal helger. Men jag ska prioritera att vara hemma för att jag vill det och för att jag mår bra av det. Och just nu mår jag så himla bra. Så där så det känns från topp till tå och det pirrar i magen så det är svårt att sitta still.




Kommentarer
Postat av: JoHo

Men wihh, ett inlägg man blir jätteglad av! :) Heja du. Och klokt att inte "flänga runt" varje helg... det TAR som du skriver, på krafterna. Kram!

2011-09-12 @ 21:18:23
URL: http://www.snartvuxen.blogspot.com
Postat av: Andréa

Vad roligt att läsa att allt känns så bra! Lite så är det här också. Även fast hela hösten snart är uppbokad :)

2011-09-12 @ 21:57:18
URL: http://lopningolivet.blogspot.com
Postat av: Malin

Åh vad roligt att höra att du mår så bra!! Glad för din skull. Ja att vara hemma ska man inte underskatta. Vi (eller rättare sagt mest Peter :) har nåt uppbokat nästan varje helg och längtar efter en helg att bara vara. Visserligen kommer vi inte vara borta så mkt på annan ort (ja om man inte räknar 5 h 3 mil från Örebro :) men bara att ha tid hemma känns lite lyx just nu. Trivs så oerhört bra hemmavid.

2011-09-13 @ 09:21:53
URL: http://healthandliving.blogg.se/
Postat av: Jonna

Rätt tänkt! Även "roliga saker" kan bli för mycket ibland och till slut kännas mer belastande än roliga.

2011-09-13 @ 16:08:39
URL: http://fartfylld.blogspot.com
Postat av: Miss Agda

Härlig läsning Annika! För mig är tomma dagar i kalendern riktig lyx! Bara fyllas med vad man känner för just då:)

2011-09-13 @ 23:10:14
URL: http://www.missagda.se
Postat av: Helena

Det förtjänar du! Mjau...

2011-09-14 @ 19:31:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback