INTERVALLER

Medan halva Luleå kollade på hockeypremiären igår så håller jag mig till fotboll. Igår blev det intervaller på en fotbollsplan. I löpning alltså - det var inte igår. Det har varit svårt att motivera mig till att ta upp löpningen efter ett kortare uppehåll igen. Det kändes så bra innan sommaren och det kändes så hopplöst att börja om igen. Som alltid - börja om från noll. Jättetrist.

Men då är intervaller rätt metod. Korta snabba löpningar så hjärtat får jobba upp konditionen igen.

Jag hade lyxen med sällskap som jag kunde ta rygg på så jag slapp tänka så mycket utan kunde koncentrera mig på att försöka springa så fort jag kunde.

Kvällen bjöd på:

-Uppvärming.

-Fotbollsspurtar med snabba ryck och löpning i både sidled och baklänges. 6 st.

-Intervaller fram och tillbaka längs långsidan, c:a 120-130 meter. 10 st.

-Intervaller i tids-pyramid: 20 sek, 40 sek, 60 sek, 2 min, 2 min, 60 sek, 40 sek, 20 sek.

Medelpuls (inkl all vila): 160
Maxpuls (under passet): 191

Jobbigt, roligt, bra träning. Mycket endorfiner efteråt och skön trötthetskänsla i kroppen. Och så är det fantastiskt skönt att ha någon som manar på och uppmuntrar! Jag har saknat den här typen av pass.

 






Kommentarer
Postat av: lina

Snygging!! Bra jobbat!



Låter riktigt skoj och jobbigt :)!

2011-09-16 @ 09:19:31
URL: http://cyklingminpassion.blogspot.com
Postat av: LL

Bra jobbat! Intervaller kan man verkligen älska och hata på samma gång!

2011-09-16 @ 13:27:04
URL: http://trainingchamp.blogspot.com
Postat av: annastei

Bra jobbat! Och snygg outfit - jag gillar tröjan, och det var fint matchat med turkost under :)

2011-09-16 @ 14:06:43
URL: http://egensvettluktarbast.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback