SKIDUTFLYKT

Ännu en underbar dag i Luleå skärgård. Att vakna och upptäcka att solen skiner från blå himmel och veta att hela dagen är fri att spenderas på bästa sätt är så himla fantastiskt.

Idag promenerade vi med skidorna i händerna ner till Norra hamn och gjorde halva Luleås befolkning sällskap på isvägarna utanför stan. Det är barnfamiljer, gamla som unga och alla lockas ut i naturen. Somliga med långfärdsskridskor, på skoter och andra på spark eller i pulka. Bilvägen går också ut på isen och vi såg till och med en som kitade med en motor på ryggen och flög högt ovanför våra huvud. Det går även en hästdroska fram och tillbaka som taxi på isen.

Med solen i ansiktet hade vi lite motvind och inte riktigt samma värme i luften som igår. Det blev c:a två timmars skidåkning och en kortare fikapaus i snön. Perfekta stakförhållanden men jag försökte även skejta lite fastän jag inte vet hur man gör och inte har rätt skidor.








Kommentarer
Postat av: Jonna

Men vilken helg! Vad underbart det ser ut. Stakåka med solen i ansiktet, det är njutning det! Dessutom med god vän och fika... och du ser alltid så glad och fräsch ut! Trevlig söndagskväll!

2011-03-20 @ 19:43:10
URL: http://fartfylld.blogspot.com
Postat av: Anonym

Underbart!!

2011-03-20 @ 20:30:40
URL: http://capturethismoment.shapemeup.se
Postat av: Anki

Åh vad jag saknar Luleå när jag ser dessa bilder..:)

Postat av: Anki

Åh vad jag saknar Luleå när jag ser dina bilder..:)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback