SIMNING

Min kära vän Lina satsar på triathlon och mer specifikt på Ironman i Kalmar. Det innebär att hon behöver simträning. Att plaska på badhuset och trängas i en överfull crawlbana är inget som jag varit sugen på hittills. Men att få bada - utomhus! Ja! Det var snarare jag som tjatade på Lina att vi skulle åka och simma... Med lite övertalning så lånade hon min gamla våtdräkt från tjejvansbron och så mötte vi upp Andreas som tränar inför samma mål.

Vi simmade på ett perfekt ställe från stranden på Lulsundet över till andra sidan och kajakklubbens brygga och tillbaka. Det kändes tryggt att vara tre personer i vattnet plus att det låg massor av bojar efter vägen så dels var det fint att simma bland färgglada bollar och dels fanns ju de som flythjälp ifall det skulle behövas. Jag har nog inte simmat ett enda simtag efter juli 2009 så jag höll mig till bröstsim och njöt av kvällssolen och hur varmt vattnet ändå var... En riktigt fin eftermiddag.

Toppade det hela med att springa 5 km-rundan runt sjön. De första tre kilometrarna låg på 5:45, 5:36, 5:34 och det är ju bra för att vara jag. Det kändes ändå ganska lätt och bekvämt och jag tror att det kan hänga ihop med att jag ätit lite mindre godis och fika på sistone. Hur som helst kändes det kul.






Kommentarer
Postat av: Jonna

Vad mycket gott ni ätit, vad fin du var på midsommar och vilka atleter ni är! Simning, löpning och jag vet inte allt! Bra jobbat! Snabb löpning också, skoj! Ja visst spelar det in vilket bränsle man tankar med... jag behöver verkligen skärpa upp mig på den fronten...

2011-06-28 @ 07:43:07
URL: http://fartfylld.blogspot.com
Postat av: lina

Du är så grymt snygg på bilden!



Snygg simbrud!! :)

2011-06-28 @ 22:47:11
URL: http://cyklingminpassion.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback