SLITPASS

Jag är så glad att jag hade skidlust under söndagen trots hemmafix med praktiska ting och skitväder ute. När vi klev ur bilen på parkeringen vid skidspåret och var jag förvånad över hur mycket det egentligen blåste och snöade. Snön virvlade och drev från sidorna och väl i spåret med lite fart så pepprade snön ansiktet som med små korn.

Intervaller ville jag köra och eftersom min sambo varvar ner inför veckans kommande löputmaning så kunde han köra bredvid i ett lugnt tempo samtidigt som jag slet på med min träning. Det var riktigt roligt att ha pepp och stöd hela passet och främst handlar det om att han tvingar mig att ta i lite mer och lite längre än vad jag gjort om jag var själv.

Sju stycken 2-minuters blev det, runt spåret med varierad terräng. Två av intervallerna föll lägligt nog in precis i de två värsta backarna och där slet jag, mitt hjärta och mina lungor som aldrig förr. Jag var spytrött och helt slut och när jag andades trodde jag att hela bröstkorgen skulle komma med ut. Men det var ljuvligt roligt och så himla kul at bli så totalt slut.

Passet regades på intensitet 18 på funbeat och det var premiär för den siffran för mig.


Sliten men glad!


Omöjligt att visa hur snön driver in från sidan.

Kvällen bjöd på 8 minusgrader och bra skidor på alla sätt och vis! Spåren var tydligen nypistade enligt skidspår.se men de var redan igenblåsta och något sliriga.

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Vilken coach du verkar ha skaffat dig! Din kämpaglöd lyser i varje inlägg.

2011-01-17 @ 09:20:41
URL: http://traningseffekt.blogspot.com
Postat av: Anonym

Underbart! Riktigt sådär fort gick det inte för mig i min premiäråkning, ha ha ha, men gud vad skoj det var!

2011-01-17 @ 10:06:02
URL: http://capturethismoment.shapemeup.se/
Postat av: malin

Det låter som ett mycket bra skidpass. Underbart! Här nere i söder är gatorna täckta med is och nu märks det tydligt vilka grannar som har skottat sina trottoarer likaså gäller det kommunen - vilka gator de har skottat och inte skottat. Snön ser man inte så värst myckt av. Tyvärr. Så skidåkningen är nog över för i år. Men jag ser fram emot skiddagar vecka 9 med både längdträning och utförsåkning i backarna. Kämp på! Det märks tydligt hur roligt du tycker att det är!

2011-01-17 @ 10:34:49
URL: http://malingerdle.blogspot.com
Postat av: Annoula

Härligt tjejen! Jag behöver nog en skidlektion med dig... Eller tio :)!

2011-01-17 @ 10:39:50
URL: http://www.annoula.se
Postat av: Marieh

Låter underbart tycker jag!

2011-01-17 @ 11:42:28
URL: http://Mariehsworkout.blogspot.com
Postat av: malin

Härligt jobbat! =) Vi hade också kallt på Lördag, drygt -32 grader hela förmiddagen. Dock är vår skidstadium lämpligt nog uppe på ett berg vilket gör att temperaturen alltid är varmare där, så jag fick till ett kort pass med "endast" -17 grader.. Men att det snöade inne igår och jag fick ta motionscykel istället låtsas jag inte om ;)

Märks att det är januari, antingen jätte kallt o fint ute eller varmt med mulet/snö..

2011-01-17 @ 12:45:24
Postat av: Jonna

Vad duktig du är med dina skidintervaller! Det får jag aldrig till.



Och vilken god mat... gud, vad hungrig jag blev nu.

2011-01-17 @ 21:44:37
URL: http://fartfylld.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback