LÖPBAND

Tisdag och fredag bestod av löpband och med hela olika upplevelser. Däremellan blev det en omgång migrän igen - men men det är inget att göra åt utan bara ta smällen när den kommer.

Hur som helst... tisdagen på löpbandet var en plåga. Varenda minut segade jag mig nätt och jämt igenom och hur jag än försökte skingra tankarna på annat än sekundrarna som tickade så  v.a.r.  d.e.t.  a.l.l.t.  j.a.g.  t.ä.n.k.t.e.  p.å. Riktigt jobbigt med andra ord. Med två avbrott för gång så fick jag till 50 minuter.

Sen byggde jag på med styrka i form av armhävningar som jag saknat på sistone (ganska nöjd med att klara 3 x 10 på tårna), situps och rygglyft och jag fick rejäl träningsvärk i bröst/rygg dagen efter.

Gårdagens pass på löpbandet var en mer euforisk upplevelse. Jag hade glädjande fått ett intervall-upplägg av sambon och såg fram emot att få genomföra. Det slutade med att jag både sprang fortare och fler intervaller än planerat. Det berodde så klart på att vi inte hade full koll på vad jag klarade av men snacka om ego-boost att få känna mig både starkade och snabbare än jag trodde.

90-sekunders intervaller (1 minuts gång-vila emellan)

12,0 km/h
12,0
12,0
12,0
12,5
13,0
14,0
12,5
12,5

Uppvärmning 10 minuter och nedvarvning 11 min på 9,0, kändes riktigt bekvämt och gick fortare än nånsin. Fantastiskt roligt att springa! En känsla att minnas.



Fredagen - en solskenshistoria i Luleå

Kommentarer
Postat av: JoHo

Åh, HÄRLIGT att läsa om pass nr 2... det är ju så det ska kännas! Håller tummarna för fler såna pass!



och yey, grymt att du orkade 3 x 10 armhävningar! :)

2011-01-29 @ 22:55:58
URL: http://www.snartvuxen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback